ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα...
prodeals

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «θα απολύσουν» 200.000 στη Γερμανία

Τα επόμενα χρόνια, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να περικόψουν κατά 200.000 τις θέσεις εργασίας στη Γερμανία

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «θα απολύσουν» 200.000 στη Γερμανία

«Αν επικρατήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα πεινάσει κοσμάκης», δήλωνε ο Akio Toyoda πριν τρεις εβδομάδες. Και «πριν αλέκτωρ λαλήσει», έρχεται μια έρευνα για τον δικαιώσει.

Δεν αφορά την Ιαπωνία, αλλά τη Γερμανία. Αμφότερες χώρες με πολύ ισχυρή παρουσία στη βαριά βιομηχανία. Τα πορίσματά της αναφέρουν ότι έως το 2035, 200.000 λιγότεροι εργαζόμενοι θα απασχολούνται στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Κάτι που θα οφείλεται κατά βασικό λόγο στην εξάπλωση που αναμένεται να έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Την ίδια εβδομάδα, η VW ζήτησε από τους εργαζομένους να δεχτούν περικοπή 10% στους μισθούς τους για να σώσουν τις δουλειές τους. Με την έρευνα της Prognos να δείχνει ότι κάτι τέτοιο, απλώς θα καθυστερήσει το αναπόφευκτο. Για να είμαστε πιο ακριβείς, η έκθεση προβλέπει ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μειώσει τον αριθμό των εργαζομένων στον γερμανικό τομέα αυτοκινήτων κατά 186.000 το 2035, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.

Η μείωση οφείλεται ως επί το πλείστον, αλλά όχι αποκλειστικά, στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Τα EV απαιτούν λιγότερα εξαρτήματα από τα αντίστοιχα θερμικά, κάτι που σημαίνει ότι τόσο οι υπάλληλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας, όσο κι όσοι εργάζονται στον κλάδο των προμηθευτών, κινδυνεύουν να χάσουν τις δουλειές τους.

Οι θέσεις εργασίας που σχετίζονται με τη συγκόλληση και την επεξεργασία μετάλλων, καθώς και τη διαχείριση και τη διοίκηση επιχειρήσεων, θα μειωθούν. Αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα κληθούν να προσλάβουν περισσότερους ηλεκτρολόγους μηχανικούς κι ανθρώπους που εργάζονται στον τομέα της πληροφορικής. Συνολικά, ωστόσο, περισσότερες θέσεις εργασίας θα χαθούν παρά θα δημιουργηθούν.

Ακριβώς δηλαδή ό,τι ισχυριζόταν κι ο Akio Toyoda: «Υπάρχουν 5,5 εκατομμύρια άνθρωποι που απασχολούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιαπωνία. Ανάμεσά τους είναι πολλοί που εργάζονται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης εδώ και πολύ καιρό. Εάν τα ηλεκτρικά οχήματα γίνουν απλώς η μόνη επιλογή, συμπεριλαμβανομένων των προμηθευτών μας, οι θέσεις εργασίας αυτών των ανθρώπων θα χαθούν», δήλωσε πρόσφατα ο 68χρονος.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Δεν γνωρίζουμε αν η έκθεση έχει λάβει υπόψη της την ανταγωνιστικότητα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Δηλαδή θεωρεί ότι θα χαθούν 200.000 θέσεις εργασίας επειδή απλώς θα επικρατήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Ή επειδή θα υπάρξει και μετατόπιση του ενδιαφέροντος από τις ευρωπαϊκές εταιρείες σε αντίστοιχες κινεζικές;

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.