Oλογραφικά παρμπρίζ, φαίνεται ότι θα αποτελέσουν το επόμενο βήμα στη μάχη των κατασκευαστών για πιο εντυπωσιακή και λειτουργική καμπίνα. Μας τα συστήνει η Hyundai Mobis, παρακλάδι του κορεατικού Ομίλου.
Οι οθόνες μεγαλώνουν συνεχώς στα νέα μοντέλα. Η νέα Cadillac Escalade επιδεικνύει μια τεράστια οθόνη 55 ιντσών, που ουσιαστικά εκτείνεται από άκρη σε άκρη σε όλο το ταμπλό της. Αλλά σύντομα θα φαίνεται παρωχημένη, καθώς η Hyundai Mobis συνεργάστηκε με την Zeiss, Γερμανό κατασκευαστή οπτικών συστημάτων κι οπτοηλεκτρονικών. Τα νέα ολογραφικά παρμπρίζ μετατρέπουν όλο το μπροστινό τζάμι σε υψηλής τεχνολογίας τεράστιο head-up display.
Τα ολογραφικά παρμπρίζ υπόσχονται να αντικαταστήσουν τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, το infotainment και την οθόνη του συνοδηγού. Και καθώς βρίσκονται στο επίπεδο των ματιών του οδηγού, θα προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια, αφού οι χειριστές θα μπορούν να «ελέγξουν πολλές πληροφορίες χωρίς να παίρνουν τα μάτια τους από τον δρόμο».
Παρά το γεγονός ότι ακούγεται σαν κάτι πολύ μελλοντικό, οι εταιρείες δήλωσαν ότι «η τεχνολογία των ονείρων, που προηγουμένως υπήρχε μόνο σε ταινίες ή διαφημίσεις, πρόκειται να γίνει πραγματικότητα». Συγκεκριμένα, εάν όλα πάνε καλά, η μαζική παραγωγή θα μπορούσε να ξεκινήσει ήδη από το 2027.
Η εξέλιξη του προϊόντος συνεχίζεται κι η νέα τεχνολογία παρουσιάστηκε πρόσφατα σε «εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες», προφανώς τη Hyundai και την Kia. Αλλά γιατί να περιοριστεί μόνο σε αυτές; Η Hyundai Mobis είναι ανοιχτή στην προσέλκυση νέων πελατών.
Προσκόμισε μάλιστα τα πορίσματα μιας έρευνας αγοράς, που αναφέρει ότι «η παγκόσμια αγορά Holographic HUD αναμένεται να αυξηθεί σε περίπου επτά εκατομμύρια μονάδες έως το 2030, καθώς θα αποτελέσει μια νέα τάση». Όταν τα ολογραφικά παρμπρίζ καθιερωθούν, θα επιτρέψουν στους σχεδιαστές να διαμορφώσουν διαφορετικά τις καμπίνες των αυτοκινήτων.