Το άγχος της αυτονομίας ήταν -και συνεχίζει εν πολλοίς να είναι- η κύρια ανησυχία ενός οδηγού ηλεκτρικού οχήματος. Σε κάποιες χώρες, η ανάπτυξη ενός «σοβαρού» δικτύου φόρτισης, έχει καταφέρει να μειώσει σημαντικά αυτό το άγχος. Δημιουργώντας όμως ένα νέο, που έχει να κάνει με τη διάρκεια ζωής των μπαταριών ενός EV.
H Recurrent Auto διεξήγαγε μια έρευνα προκειμένου να απαντήσει στο ερώτημα «Ποια είναι η διάρκεια ζωής των μπαταριών ενός ηλεκτρικού οχήματος».
Τα αποτελέσματα της έρευνας μάλλον αφήνουν ικανοποιημένους τους κατόχους των ηλεκτρικών μοντέλων αλλά και τους λάτρεις της ηλεκτροκίνησης.
Σε ένα δείγμα 15.000 και πλέον ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η έρευνα διαπίστωσε ότι μόνο το 1,5% αυτών των οχημάτων έχει αντικαταστήσει πλήρως τις μπαταρίες του. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι στον αριθμό αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται τυχόν ανακλήσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς σε διάφορα ηλεκτρικά μοντέλα από τις κατασκευάστριες εταιρείες.
Τα πιο αξιόπιστα σε αυτό το «κομμάτι» EV’s, αποδείχθηκαν τα Nissan Leaf και Tesla Model S.
Τα δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρότι είναι από τα πρώτα του είδους τους, δεν χρειάστηκε να αντικαταστήσουν ποτέ πλήρως τις μπαταρίες τους.
Σε κάποιες περιπτώσεις απαιτήθηκε η αντικατάσταση ορισμένων κυψελών αλλά ποτέ ολόκληρη η συστοιχία των μπαταριών.
Τα Jaguar I-Pace, Chevrolet Volt, Audi e-Tron καθώς και τα Tesla Model X, 3 και Y, εμφάνισαν επίσης υψηλούς δείκτες αξιοπιστίας στη διάρκεια ζωής των μπαταριών τους.
Η μελέτη του Recurrent Auto εξέτασε επίσης τη διάρκεια ζωής των μπαταριών ανά χρονιά λανσαρίσματος κάθε ηλεκτρικού μοντέλου και διαπίστωσε ότι τα EV’s που κυκλοφόρησαν από το 2015 και μετά, χρειάζονται πιο συχνά αντικατάσταση μέρους ή όλης της συστοιχίας των μπαταριών τους (ποσοστό 8%).
Για παράδειγμα, στα Tesla Model S του 2015 χρειάστηκε το 8,5% όσων παρήχθησαν να αντικαταστήσουν μέρος των μπαταριών τους, σε αντίθεση με τα μοντέλα του 2016 όπου ο δείκτης αυτός μειώθηκε στο 7,3%.
Το καλό βέβαια σε κάθε περίπτωση είναι ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων καλύπτουν μέσω εγγύησης την αντικατάσταση των μπαταριών καθώς οι περισσότεροι προσφέρουν τουλάχιστον 8 χρόνια ή 100.000 km.
Τα κακά νέα είναι ότι άπαξ και «βγείτε» εκτός εγγύησης, τότε θα πρέπει να πληρώσετε αρκετά για τις νέες μπαταρίες του αυτοκινήτου σας.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στην Β. Αμερική (όπου και διεξήχθη η έρευνα), η Chevrolet θέλει για την αντικατάσταση των μπαταριών του Volt $16.250, η Nissan για το Leaf έως $9.500, ενώ η Tesla για τα Model 3 και S, διαμορφώνει το κόστος στα $15.800 και $22.000 αντίστοιχα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.