Οι Γερμανοί θέλουν πέρα από τις νέες μονάδες παραγωγής μπαταριών που έχουν στα σκαριά, να αποκτήσουν και δικά τους ορυχεία ώστε να μην εξαρτώνται από κανέναν και σε επίπεδο πρώτων υλών (λίθιο, νιικέλιο και κοβάλτιο).
Μάλιστα, το σχέδιο τους προβλέπει την πώληση μπαταριών άνω του 40% της παραγωγής τους και σε τρίτους.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης θέλει μέσω της νεοσύστατης εταιρείας της Powerco, να εξελιχθεί σε ένα παγκόσμιο προμηθευτή μπαταριών. Ήδη ετοιμάζει νέα εργοστάσια σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική (Καναδά), με το budget για το σκοπό αυτό να αγγίζει τα $15 δισ.
Η PowerCo θα ξεκινήσει άμεσα τις συνεργασίες της με «τρίτους», παραδίδοντας μπαταρίες για τις ανάγκες 1,2 εκατ. ηλεκτρικών μοντέλων της Ford, τα οποία θα πατούν ως γνωστών πάνω στην πλατφόρμα MEB του ομίλου VW.
Η δημιουργία μπαταριών και η εξασφάλιση των πολύτιμων πρώτων υλών είναι νευραλγικής σημασίας παράγοντες για όλους τους κατασκευαστές καθώς όσοι καταφέρουν να αποκτήσουν την απαιτούμενη επάρκεια, θα μπορέσουν μελλοντικά να λανσάρουν και τα ηλεκτρικά τους μοντέλα σε σαφώς πιο λογικές τιμές πώλησης.
Στην παρούσα φάση βέβαια μονάχα η ΒYD έχει καταφέρει να επενδύσει με επιτυχία σε αυτούς τους τομείς (με δημιουργία εργοστασίων αλλά και ιδιόκτητων ορυχείων ανά τον κόσμο), γι’ αυτό και σαρώνει σε πωλήσεις στην κινεζική αγορά, προσφέροντας μάλιστα και ιδιαίτερα οικονομικές προτάσεις στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Powerco, που ιδρύθηκε πέρυσι, στοχεύει σε περισσότερα από €20 δισ. σε ετήσιες πωλήσεις μέχρι το 2030. Η παραγωγή των πρώτων μπαταριών του ομίλου θα ξεκινήσει το 2025 στο εργοστάσιο της Powerco στο Salzgitter της Γερμανίας, το 2026 θα μπει στο παιχνίδι και η μονάδα στη Βαλένθια της Ισπανίας και από το 2027 και το νέο εργοστάσιο στο Οντάριο του Καναδά.
Με την επένδυση μαμούθ των €180 δισ. σε βάθος πενταετίας που ανακοίνωσε προ ημερών ο γερμανικός όμιλος αν μη τι άλλο παίζει τα ρέστα του για να ηγηθεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.