Μια κινεζική εταιρεία ήταν αυτή που τελικά κατάφερε να “κλέψει” τα πρωτεία από την Tesla. Πρόκειται για την BYD, που ανήκει μερικώς στον όμιλο Berkshire Hathaway του Γουόρεν Μπάφετ, η οποία κατάφερε να ξεπεράσει την Tesla σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Με το νούμερο αυτό κατάφερε να ξεπεράσει την Tesla, που παρουσίασε πωλήσεις ύψους 564.000 οχημάτων. Η εταιρεία του Ίλον Μασκ είχε κυρίως ένα δύσκολο δεύτερο τρίμηνο, γεγονός που απέδωσε στα αυξανόμενα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και στις διαταραχές των πωλήσεων της στην Κίνα, που είναι από τις βασικές της αγορές, λόγω των νέων lockdowns.
Η ενδυνάμωση της BYD, κατά το ίδιο διάστημα, αποτελεί μια ηχηρή απάντηση της Κίνας και της κυρίαρχης θέσης που διεκδικεί στον ανερχόμενο κλάδο της ηλεκτροκίνησης, έχοντας και μια σημαντική παρουσία στην παραγωγή μπαταριών EV, που είναι απαραίτητες για την παραγωγή των οχημάτων.
Η ίδια η BYD διαθέτει και μια σημαντική μονάδα παραγωγής μπαταριών. Μάλιστα κατά το πρώτο εξάμηνο ξεπέρασε και την νοτιοκορεάτικη LG Energy, κατακτώντας έτσι τη δεύτερη θέση παγκοσμίως στην παραγωγή μπαταριών EV. Πρώτη στην κατάταξη παγκοσμίως είναι ήδη μια έτερη κινεζική εταιρεία, η Contemporary Amperex Technology, απλά γνωστή ως CATL.
Αναλυτές του κλάδου επισημαίνουν πως η αυξανόμενη παρουσία της Κίνας και των επιχειρήσεων της στον κλάδο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου αλλάζει τα δεδομένα παγκοσμίως. Η Κίνα είναι ήδη η χώρα με την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου με βάση τον όγκο των πωλήσεων, όμως σταδιακά εξελίσσεται και σε κραταιά εξαγωγική δύναμη στον κλάδο.
Δεν είναι τυχαίο πως στόχος της BYD είναι να προκαλέσει ευθέως τις ξένες ανταγωνιστικές της φίρμες στο ίδιο το έδαφος τους, τις αμερικανικές και ευρωπαϊκές αγορές, προχωρώντας σε επιθετικές κινήσεις για την επέκταση της παρουσίας της. Με τον τρόπο αυτό δικαιώνει απόλυτα την απόφαση του Γουόρεν Μπάφετ να ποντάρει κυριολεκτικά τα χρήματα του στην κινεζική εταιρεία, προσλέποντας στις αναπτυξιακές δυνατότητες της. Η Berkshire Hathaway ελέγχει 225 εκατ. μετοχές ή περίπου το 7,7% της BYD.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.