Προς το καλοκαίρι του έτους που διανύουμε, η Mazda θα πλαισιώσει το ηλεκτρικό της μοντέλο MX-30, με μια νέα έκδοση e-Skyactiv R-EV.
Η Range Extender έκδοση του Mazda MX-30 επαναφέρει τον Wankel κινητήρα στην γκάμα της εταιρείας, 10 χρόνια μετά την ολοκλήρωση της παραγωγή του RX-8. Αυτή τη φορά όμως δεν έχει ως σκοπό να διαμορφώσει μια σπορ πρόταση αλλά αντίθετα να δώσει σε αυτή την έκδοση του MX-30 τη δυνατότητα να προσφέρει διευρυμένη ηλεκτρική αυτονομία.
Με χωρητικότητα 830 cc και άμεσο ψεκασμό, ο κινητήρας του MX-30 R-EV αποδίδει 75 ίππους στις 4.700 rpm και ροπή 116 Nm στις 4.000 rpm. Το μοτέρ αυτό που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό του αυτοκινήτου, δεν έχει καμία μηχανική σύνδεση με τους τροχούς, αναλαμβάνοντας το ρόλο γεννήτριας για να αυξήσει την αυτονομία του MX-30 στα περίπου 600 km (WLTP).
Για την παραγωγή ενέργειας, χρησιμοποιεί βενζίνη που αποθηκεύεται σε ένα 50άρι ρεζερβουάρ.
Βασικός πρωταγωνιστής του μοντέλου για την κίνησή του, παραμένει ο ηλεκτροκινητήρας e-Skyactiv, ο οποίος σε αυτή την περίπτωση όμως έχει αυξήσει την απόδοσή του στους 167 PS έναντι των 143 PS της ηλεκτρικής έκδοσης του MX-30. Το MX-30 e-Skyactiv R-EV χρειάζεται 9,1” για την επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h και έχει ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική στα 140 km/h.
Ως plug-in υβριδική έκδοση, το βάρος του MX-30 R-EV αυξάνεται στα 1.703 kg παρά το γεγονός πως εφοδιάζεται με μπαταρία 17,8 kWh έναντι των 35,5 kWh του αμιγώς ηλεκτρικού MX-30 που ζυγίζει 1.645 kg.
Παρόλα αυτά, το MX-30 e-Skyactiv R-EV εντυπωσιάζει με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, που ανέρχεται σε μόλις 1,0 lt/100 km στο συνδυασμένο κύκλο WLTP, με αντίστοιχες εκπομπές CO2, μόλις στα 21 g/km.