Δεν είναι η πρώτη φορά που αποδεικνύεται πως τα νέα συστήματα των αυτοκινήτων μπορούν να μας προσφέρουν λύσεις σε αρκετά προβλήματα και να μας προστατέψουν, το συγκεκριμένο όμως πείραμα έχει τη σημασία του γιατί δίνει απαντήσεις και λύσεις στο κομμάτι της βιωσιμότητας των μετακινήσεών μας.
Ερευνητές από τα πανεπιστήμια του Vanderbitt, του UC Berkeley και του Temple Universisty-Camdem, με τη βοήθεια της Nissan North America και συντονισμό με το τμήμα μεταφορών του Τενεσί πραγματοποίησαν ένα πείραμα με στόχο τη μείωση της κυκλοφοριακής κίνηση και την εξοικονόμηση καυσίμου.
Το πείραμα που εξελίχθηκε από τις 14 έως τις 18 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε σε ανοιχτό δρόμο και χρησιμοποιήθηκαν 100 ειδικά εξοπλισμένα Nissan X-Trail (σ.σ. Rogue στην Αμερική) τα οποία διέθεταν adaptive cruise control με λειτουργία ΑΙ.
Τα πρώτα δείγματα από το πείραμα ήταν πολύ ενθαρρυντικά, αφού κατέδειξαν πως ακόμα κι αν ένα από τα 20 αυτοκίνητα στον ίδιο δρόμο χρησιμοποιεί τέτοιο σύστημα, μπορεί να διευκολύνει τη ροή κίνησης και να εξομαλύνει την συμφόρηση που προκαλούν τα υπόλοιπα.
Αξίζει να σημειώσουμε πως ο συγκεκριμένος δρόμος είναι ο γνωστός «έξυπνος» δρόμος με την ονομασία «I-24 Motion». Αυτός αποτελεί το μοναδικό πραγματικό περιβάλλον δοκιμών αυτοκινήτων του είδους του στον κόσμο.
Εκτείνεται τέσσερα μίλια ακριβώς νοτιοανατολικά του κέντρου του Νάσβιλ και είναι εξοπλισμένος με 300 ψηφιακούς αισθητήρες και κάμερες ανάλυσης 4K, που έχουν την ικανότητα να καταγράφουν έως και 260 εκατομμύρια μίλια ετησίως. Μάλιστα μόνο τη μία ημέρα του πειράματος, στις 16/11, το σύστημα κατέγραψε συνολικά 143.010 μίλια και 3.780 ώρες οδήγησης.