Νέες πατέντες που είδαν το φως της δημοσιότητας φέρνουν τη μοτοσικλέτα της Honda που δεν πέφτει πιο κοντά στην παραγωγή, με διευρυμένες μάλιστα δυνατότητες στο κομμάτι της αυτόνομης οδήγησης.
Η αυτοματοποιημένη οδήγηση, αν και έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά της, έχει αρχίσει να κάνει για τα καλά την εμφάνιση της στα αυτοκίνητα. Είναι λοιπόν θέμα χρόνου να τη δούμε να εφαρμόζεται και στους δύο τροχούς και όπως δείχνουν όλα, η Honda βρίσκεται πιο κοντά από όλους τους κατασκευαστές μοτοσικλετών στην παρουσίαση μιας ανάλογης πρότασης που θα μπορεί να μπει στην παραγωγή…
Δεν πάει πολύς καιρός μάλιστα από τότε που σας δείξαμε τη μοτοσικλέτα της Honda που δεν πέφτει, μια τεχνολογία που η ιαπωνική εταιρεία εξελίσσει εδώ και αρκετά χρόνια και την έχει περάσει στο επόμενο επίπεδο. Πριν από πέντε χρόνια μάλιστα οι Ιάπωνες είχαν παρουσιάσει μία ακόμη σχετική τεχνολογία που επέτρεπε στην πρωτότυπη μοτοσικλέτα τους να… ακολουθεί τον αναβάτη της με πολύ μικρές ταχύτητες.
Μια πενταετία μετά και σε έναν συνδυασμό αυτών των τεχνολογιών η Honda φαίνεται να πλησιάζει πιο κοντά στην παρουσίαση μιας μοτοσικλέτας παραγωγής που θα μπορεί να κινείται και να ισορροπεί μόνη της. Σκοπός των Ιαπώνων δεν είναι να πάρουν τον έλεγχο από τον αναβάτη αλλά να μπορέσουν να εφαρμόσουν και να συνδυάσουν στο μοντέλο τους συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης για τον αναβάτη, όπως είναι αυτά που υπάρχουν ήδη στα αυτοκίνητα –για παράδειγμα το σύστημα διατήρησης λωρίδας και το ενεργό cruise control.
Στο μέλλον η πρόοδος της τεχνολογίας θα κάνει ακόμη πιο μικρά σε μέγεθος τα συστήματα παρακολούθησης του δρόμου όπως είναι το LiDΑR (Light Detection And Ranging), με τα ραντάρ και τις κάμερες να μπορούν ήδη να χρησιμοποιηθούν σε δίκυκλο. Η μοτοσικλέτα αναμένεται να φέρει και σύστημα παρακολούθησης του αναβάτη, το οποίο θα λειτουργεί με κάμερα στραμμένη προς το μέρος του αλλά και μέσω αισθητήρων στη σέλα, το τιμόνι και τα μαρσπιέ.
Με τις μοτοσικλέτες να φέρουν ήδη ηλεκτρονικές μονάδες IMU, οι οποίες με τους αισθητήρες που φέρουν καταγράφουν δυνάμεις και στους τρεις άξονες και ενημερώνουν ανάλογα συστήματα όπως το ABS, το ηλεκτρονικό γκάζι και το traction control, είναι θέμα χρόνου να δούμε μια μοτοσικλέτα που να οδηγείται μόνη της στην παραγωγή.
Ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής δικύκλων παγκοσμίως, η Honda έχει τις πιθανότητες παρουσίασης μιας τέτοιας μοτοσικλέτας με το μέρος της, αν και η Ducati με την Multistrada, παρουσίασε πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής που φέρει ενεργό cruise control αλλά και σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.