Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ήδη ανάμεσα μας και ακολουθούν, τα μεγάλα ηλεκτρικά φορτηγά. Η Tesla θα αποκαλύψει επίσημα το Semi-EV την 1η Δεκεμβρίου έχοντας θέσει ως στόχο την πώληση 50.000 μονάδων μέχρι το 2024. Και προφανώς δεν είναι η μόνη εταιρεία που δραστηριοποιείται σε αυτήν την κλάση οχημάτων.
Έως το 2035 βέβαια, η αγορά και η χρήση ενός ηλεκτρικού φορτηγού δεν θα είναι πρόβλημα. Μεγάλο. Η χρέωση μπορεί να είναι, σύμφωνα με την έκθεση που δημοσίευσε η National Grid, αλλά σε πρώτη φάση δε θα είναι πρόβλημα η χρήση ενός τέτοιου οχήματος.
Τα δύσκολα, σύμφωνα με την μελέτη θα ξεκινήσουν από το 2035 και έπειτα. Τα ηλεκτρικά φορτηγά θα έχουν πολλαπλασιαστεί και οι υποδομές φόρτισης δε θα επαρκούν για την απρόσκοπτη κίνηση τους! Σύμφωνα με την National Grid οι επενδύσεις σε αυτόν τον τομέα έχουν αργήσει χαρακτηριστικά και πλέον απαιτούνται πολύ περισσότερα χρήματα για να πραγματοποιηθεί η μετάβαση σε αυτή τη νέα τάξη πραγμάτων και για τα βαρέα επαγγελματικά μοντέλα.
Για να γίνει αντιληπτό το ποσό που απαιτείται αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι το πρόσφατο πακέτο στήριξης που ανακοίνωσε ο Πρόεδρος Μπάιντεν στις Η.Π.Α και αφορούσε μόνο τις αναβαθμίσεις του δικτύου και τη δημιουργία νέων σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα, ξεπερνά τα 7,5 δισ δολάρια.
Το «αγκάθι» βέβαια με τα ηλεκτρικά φορτηγά δεν είναι μόνο οι σταθμοί φόρτισης αλλά και το δίκτυο που θα παρέχει την ενέργεια το οποίο θα πρέπει να είναι πολύ πιο ισχυρό και γρήγορο, προκειμένου να φορτίζει σε λογικούς χρόνους τις γιγάντιες μπαταρίες των φορτηγών.
Συγκεκριμένα, το δίκτυο φόρτισης αυτών των οχημάτων θα πρέπει να είναι τόσο ισχυρό όσο αυτό μιας μικρής πόλης των Η.Π.Α ή στη γλώσσα των αριθμών μεγαλύτερο των 5 megawatts.
Ο Bart Franey, αντιπρόεδρος της Clean Energy Development δήλωσε σχετικά στο Bloomberg: «Δεν έχουμε προχωρήσει στις επενδύσεις που θα έπρεπε και αυτό θα δημιουργήσει πρόβλημα. Δεν μπορούμε απλά να περιμένουμε να συμβεί αυτό γιατί τότε θα είναι πολύ αργά. Πρέπει να δράσουμε και οφείλουμε να το κάνουμε σήμερα κιόλας χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.