Καλά και άγια τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Προσφέρουν ακαριαία επιτάχυνση, ησυχία στο εσωτερικό και οικονομία στη χρήση. Με δεδομένο όμως πως η τεχνολογία τους και κυρίως οι υποδομές δεν έχουν ακόμα ωριμάσει απόλυτα, υποχρεώνουν τον οδηγό σε μία σειρά από συμβιβασμούς.
Υποχωρήσεις που κατά κανόνα αφορούν την αυτονομία και την ταχύτητα φόρτισης που απαιτεί σαφώς περισσότερο χρόνο σε σχέση με το να φουλάρεις με ένα υγρό καύσιμο. Κατά συνέπεια το να βλέπεις την μπαταρία να αποφορτίζεται είναι κάτι που προκαλεί άγχος.
Αυτό το τελευταίο, όσοι οδηγείτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο γνωρίζετε πόσο ψυχοφθόρο μπορεί να γίνει. Κάτι που πιθανά δεν γνωρίζετε είναι το τι συμβαίνει όταν η ενέργεια της μπαταρίας εξαντληθεί. Και μεταξύ μας ούτε και εμείς το είχαμε βιώσει. Οπότε είπαμε να το δοκιμάσουμε. Να πάρουμε δηλαδή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και να το οδηγήσουμε μέχρι να μας αφήσει. Το αποτέλεσμα για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, ήταν πολύ πιο λάιτ από όσο περιμέναμε. Προτού όμως καταλήξουμε στα συμπεράσματα, θα πρέπει αρχικά να παραθέσουμε τα δεδομένα για να ξέρουμε όλοι για τι μιλάμε.
Επιλέγοντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Σήμερα, ηλεκτρικά μοντέλα υπάρχουν πολλά. Από αυτοκίνητα πόλης μέχρι τεράστιες λιμουζίνες. Ποιο θα ήταν λοιπόν το κατάλληλο για τον σκοπό αυτό; Κατά προτίμηση όχι ένα με μικρή μπαταρία, όπως για παράδειγμα ένα smart ή ένα Honda e. Τέτοια μοντέλα είναι σχεδιασμένα κατά βάση για βόλτες στην πόλη και η αυτονομία τους πέφτει γρήγορα σε διψήφια νούμερα. Εμείς θέλαμε μεγαλύτερη αυτονομία για να κινηθούμε και εκτός πόλης για τη δοκιμή μας.
Το καλύτερο δε, θα ήταν ένα μοντέλο από το πάνω ράφι. Κάτι που να διαθέτει ανώτερη ηλεκτρική αρχιτεκτονική και μεγάλη μπαταρία, έτσι ώστε να μη χρειάζεται συχνά πρίζα, ούτε και να προκαλεί συνεχώς άγχος φόρτισης.
Ο κλήρος έπεσε στη Ford Mustang Mach-E, ένα μοντέλο που θα μπορούσε να σταθεί με αξιώσεις ακόμα και ως πρώτο αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Μάλιστα η τύχη τα έφερε έτσι ώστε να πάρουμε την «καλή», δηλαδή την έκδοση GT με τους 487 ίππους και τις 88 kWh. Ναι μεν καταναλώνει περισσότερο ρεύμα από τις απλές εκδόσεις, αλλά και πάλι η αυτονομία της με συνετή χρήση εύκολα ξεπερνά τα 400 km.
Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.