Όπως είναι ήδη γνωστό, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), επιτρέπει το προσπέρασμα ενός προπορευόμενου οχήματος, μόνο εφόσον δεν προκαλείται κάποιος κίνδυνος ή παρακώλυση της κυκλοφορίας και εφόσον προηγηθεί έγκαιρη προειδοποίηση των άλλων οδηγών μέσω των φλας.
Κατά κανόνα, το προσπέρασμα επιτρέπεται από τα αριστερά. Κατ’ εξαίρεση, το προσπέρασμα από τα δεξιά επιτρέπεται στην περίπτωση που ο προπορευόμενος οδηγός έχει δώσει «σήμα» ότι θα στρίψει αριστερά και έχει μετακινήσει το όχημά του προς την πλευρά αυτή.
Σημειώνεται ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, το προσπέρασμα από τα δεξιά εγκυμονεί αρκετούς κινδύνους. Για παράδειγμα, στην προσπάθεια προσπέρασης του προπορευόμενου οχήματος από δεξιά, υπάρχει κίνδυνος να μην έχουμε δει με επάρκεια την κυκλοφορία του δεξιού ρεύματος, ειδικά από τη στιγμή που ως οδηγοί καθόμαστε στο αριστερό κάθισμα.
Το προσπέρασμα από δεξιά και χωρίς λόγο, τιμωρείται από τις Αρχές με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ και ο οδηγός επιβαρύνεται με 3 βαθμούς ποινής στο point system.
Όταν επιχειρούμε ένα προσπέρασμα (από αριστερά όπως ορίζει ο ΚΟΚ), οφείλουμε να ελέγχουμε ότι ο δρόμος έχει διακεκομμένη λωρίδα και επιλέγουμε την σωστή σχέση στο κιβώτιο για να φέρουμε τον κινητήρα στο ωφέλιμο πεδίο απόδοσής του.
Παράλληλα, πρέπει να εξακριβώσουμε ότι δεν ακολουθεί στροφή, υπάρχει ικανή ευθεία και δεν έρχεται κάποιο αντίθετα κινούμενο όχημα.
Στη συνέχεια ενημερώνουμε με το αριστερό φλας για την πρόθεσή μας, ενώ ελέγχουμε από τον καθρέφτη μας για τυχόν οχήματα που πραγματοποιούν προσπέραση πριν από εμάς.
Όταν μας προσπεράσει ένα όχημα, δεν πεταγόμαστε και εμείς από πίσω του, καθώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ποια θα είναι η αντίδρασή του μετά το προσπέρασμα και εάν θα μας αφήσει χώρο. Σημειώνεται ότι το φαινόμενο προσπέρασης σαν “τρενάκι”, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ.
Αφού εκτελέσουμε με προσοχή όλες τις παραπάνω ενέργειες, βγαίνουμε στο αντίθετο ρεύμα, έχοντας ενεργοποιημένο το φλας, και προσπερνάμε κινούμενοι όσο πιο αριστερά γίνεται, ώστε να μη φέρουμε σε δύσκολη θέση το όχημα που προσπερνάμε.
Μόλις προσπεράσουμε το όχημα, πριν επανέλθουμε στη λωρίδα μας οφείλουμε να κοιτάξουμε τον δεξί καθρέφτη ώστε να βεβαιωθούμε ότι έχουμε εξασφαλίσει απόσταση ασφαλείας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.