
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να μειώσει τα τροχαία στους δρόμους «σφίγγει τη θηλιά» γύρω από το λαιμό των αρχάριων οδηγών.
Πρόσφατα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέληξαν σε συμφωνία για την εισαγωγή για πρώτη φορά δοκιμαστικής περιόδου -διάρκειας τουλάχιστον δύο ετών- για τους νέους οδηγούς κατά την οποία θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες και κυρώσεις για σοβαρές τροχαίες παραβάσεις συμπεριλαμβανομένης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.
Ένα τέτοιο μέτρο θα σηματοδοτούσε τεράστιες αλλαγές για όσους διαθέτουν για μικρό χρονικό διάστημα άδεια οδήγησης, ψαλιδίζοντας σε μεγάλο βαθμό τα δικαιώματά τους όσο βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Πολλές χώρες, ωστόσο, δείχνουν αποφασισμένες να πετάξουν το γάντι στους νέους οδηγούς, ανεξάρτητα από την τελική απόφαση της ΕΕ, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Φινλανδία.
Το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών της χώρας εξετάζει την επιβολή μέτρων όπως είναι ο περιορισμός του αριθμού επιβατών που μπορούν να μεταφέρουν οι νέοι οδηγοί, περιορισμούς στην οδήγηση τη νύχτα και την αύξηση των υποχρεωτικών ωρών εκπαίδευσης.
Οι αλλαγές αναμένεται να εφαρμοστούν εντός της τρέχουσας κοινοβουλευτικής περιόδου, επισημαίνουν φινλανδικά δημοσιεύματα (δείτε εδώ).
Πιο συγκεκριμένα, η απαγόρευση οδήγησης τη νύχτα για τους αρχάριους οδηγούς αποτελεί ένα μέτρο που εξετάζεται και από άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ισπανίας.
Η χώρα της Ιβηρικής συζητά ανοιχτά το απαγόρευσης στους νέους οδηγούς να κινούνται μετά τις 12.00 τα μεσάνυχτα και ως τις 5:00 το πρωί.
Στη χώρα μας δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι περιορισμοί που στοχεύουν τους νέους οδηγούς, μιας και απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα με τους υπόλοιπους.
Αντιθέτως, τα τελευταία χρόνια, το θεσμικό πλαίσιο έχει γίνει πιο ευνοϊκό για τους νέους, βάζοντάς τους από τα 17 έτη πίσω από το τιμόνι, με το καθεστώς της συνοδευόμενης οδήγησης.
O 17χρονος οφείλει να συνοδεύεται από κάτοχο διπλώματος οδήγησης άνω των 25 ετών και να τοποθετεί στο πίσω παρμπρίζ του οχήματος το γράμμα «Σ».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.