Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων δεν περιλαμβάνεται εδώ και καιρό στον κατάλογο των σπορ και ισχυρών μοντέλων της Audi και της Mercedes-Benz.
Παρόλο που κάποιος θα μπορούσε ακόμη και σήμερα να παραγγείλει ένα Audi A1 εξοπλισμένo με τον παραδοσιακό λεβιέ ταχυτήτων και τρία πεντάλ.
Στη βαυαρική εταιρεία ωστόσο, για τα μοντέλα «Motorsport», από την M2 έως την M4 (και τη Z4), σου έδιναν πάντα τη δυνατότητα να επιλέξεις ένα κλασικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων αντί του αυτόματου. Μια «αξία» που η φίρμα του Μονάχου υπερασπιζόταν με σθένος.
Αλλά κατά πώς φαίνεται και στην BMW οι μέρες του χειροκίνητου σασμάν είναι μετρημένες. Και όχι κάνοντας υποθέσεις. Ο Frank Weber, ένα από τα ανώτερα στελέχη της γερμανικής φίρμας, μόλις το ανακοίνωσε στους Ιταλούς συναδέλφους μας από το Quattroruote. Σύμφωνα με τον Weber, η χαμηλή ζήτηση των πελατών για το χειροκίνητο κιβώτιο δεν δικαιολογεί το σχετικό κόστος εξέλιξης. Επισημαίνοντας μάλιστα, βάζοντας κι ένα κοντινό χρονικό ορίζοντα, ότι όσοι θα ήθελαν να αγοράσουν μια σπορ BMW με χειροκίνητο κιβώτιο «πρέπει να βιαστούν».
Η αμερικανική αγορά, όπου σχεδόν όλοι οδηγούν αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο, αποτελεί παραδόξως το τελευταίο προπύργιο που χειροκίνητου κιβωτίου για την BMW!
Πέρυσι, περισσότερες από τις μισές BMW M2 στις Ηνωμένες Πολιτείες είχαν χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και το 20% των M3/M4 που παραγγέλθηκαν εκεί ήταν με χειροκίνητο σασμάν.
Οπότε, οι λάτρεις των τριών πεντάλ θα μείνουν με μόνο αποκούμπι την… Porsche!