Το Hyundai i20 N μας αποχαιρέτησε, αλλά οι Κορεάτες δεν δείχνουν διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν εντελώς το μαγικό «N» που τους έβαλε στον χάρτη των σπορ κατασκευών. Και μπορεί λόγω ρύπων να μην μπορεί να το υποστηρίξει σε ιπποδύναμη, αλλά με τις εκδόσεις N Line του i20 προσπαθεί εν μέρει να το συντηρήσει σε επίπεδο εμφάνισης και ήχου, με μια πιο μπάσα εξάτμιση.
Το δικό μας Hyundai i20 N Line συνοδευόταν επιπλέον από το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που έχει εξελίξει η ίδια η Hyundai. Αυτό που εισπράττεις με το «καλημέρα» είναι πως το σασμάν συνεργάζεται με τον κινητήρα όπως πρέπει. Χωρίς μάλιστα να είναι απότομο στο ξεκίνημα, όπως συμβαίνει με άλλα κιβώτια του είδους.
Οι αλλαγές είναι ομαλές, θα τις θέλαμε ελάχιστα πιο γρήγορες, αλλά πάντως γίνονται τη στιγμή που πρέπει. Με τη Hyundai να το έχει εξελίξει με γνώμονα την άνεση που προσφέρει μια αυτόματη μετάδοση με την απόδοση μιας χειροκίνητης.
Από τους δύο συμπλέκτες, ο ένας ελέγχει τις μονές ταχύτητες κι ο άλλος τις ζυγές. Αυτή η δομή επιτρέπει την πιο γρήγορη αλλαγή ταχυτήτων, καθώς η επόμενη ταχύτητα είναι ήδη «προεπιλεγμένη». Και ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Eco, Normal και Sport), το κιβώτιο κρατά χαμηλά ή ψηλότερα τις στροφές του κινητήρα. Αυτό που μας έλειψε ήταν αναμφίβολα τα paddles πίσω από το τιμόνι, αν και υπάρχει χειροκίνητη λειτουργία μέσω του λεβιέ.
Η πολύ καλή λειτουργία του κιβωτίου πλαισιώνεται από τη ραφιναρισμένη λειτουργία του 3κύλινδρου κινητήρα της φίρμας. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, το κιβώτιο αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης μόλις ο οδηγός σηκώνει το πόδι από το γκάζι, μπαίνοντας σε λειτουργία ελεύθερου τροχασμού. Λειτουργία που είναι διαθέσιμη μόνο στο πρόγραμμα Eco.
Μπορεί σε σχέση με το προ facelift i20 Ν Line να έχει χάσει 20 ίππους, αποδεικνύεται όμως αρκετά πρόθυμος σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Παρά τους 100 PS στις 6.000 rpm και τα 200 Nm (2.000-2.500 rpm) που δεν πείθουν στο άκουσμα. Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν αποτυπώνεται στον δρόμο. Σε βαθμό που νομίζεις πως τα 11,4” (10,4” στη χειροκίνητη έκδοση) για το 0-100 km/h είναι μάλλον πολλά! Ακόμα κι αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο με τέσσερις επιβάτες, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του την απαιτούμενη δύναμη και σπιρτάδα προκειμένου να ολοκληρώνει σβέλτες προσπεράσεις.
Συνολικά, στον ανοιχτό δρόμο έχουμε να κάνουμε με ένα ευθύβολο και με πληθωρικό πάτημα σουπερμίνι που δεν δυσκολευτεί καθόλου να κινηθεί με υψηλή μέση ωριαία. Σημειώστε βέβαια πως από τα 120 km/h και πάνω, αεροδυναμικοί θόρυβοι τρυπώνουν στην καμπίνα.
Οι πραγματικές αρετές του i20 N Line ξεδιπλώνονται σε δρόμους με στροφές. Η διπλή μπούκα της εξάτμισης παράγει έναν ωραίο, μπάσο ήχο (ίσως το μοναδικό σουπερμίνι που σου δίνει αυτή τη χαρά), προ(σ)καλώντας σε να το οδηγείς πιο γρήγορα! Ίσως μάλιστα, περισσότερο παρόντα απ’ ό,τι θα ήθελε η πλειονότητα των οδηγών.
Αν ενδώσεις, θα εκτιμήσεις τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, που επί της ουσίας κρατά το i20 ακλόνητο και σταθερό χωρίς να γέρνει στις στροφές. Το βάρος του τιμονιού είναι τηρουμένων των αναλογιών σωστό και η πληροφόρηση ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο της κατηγορίας. Από την εξίσωση δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και το πολύ καλό σε αίσθηση και λειτουργία σύστημα πέδησης που αποτελείται από τέσσερα δισκόφρενα.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής του νέου Hyundai i20 1.0T 7-DCT N Line στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.