Το Škoda Kodiaq αποτελεί εκπρόσωπο μιας αυτοκινητικής ράτσας που γίνεται όλο και πιο σπάνια στις μέρες μας. Τα 7θέσια οικογενειακά αυτοκίνητο. Η νέα γενιά του τσεχικού SUV δεν κηρύσσει την επανάσταση στο είδος, αλλά ήρθε για να βελτιώσει τα χαρακτηριστικά του προκατόχου του σε κάθε τομέα. Με τίμημα, ιλιγγιώδη πληθωρισμό!
Το εμπορικό ως εκ τούτου και κατασκευαστικό τέλος των MPV κατήργησε από τους καταλόγους πλήθος μοντέλων. Αυτοκίνητα όπως τα Ford C-Max και S-Max, το Renault Grand Scénic, το Citroën C4 Grand Picasso, ακόμη ακόμη την BMW 2 Series Grand Tourer ήρθε να αναπληρώσει μια περιορισμένη κατηγορία μοντέλων. Βλέπετε το μοδάτα SUV που αντικατέστησαν εν μέρει και τα MPV θέλουν να έχουν αεροδυναμική σιλουέτα.
Έτσι αντί να φουσκώνουν για να φιλοξενήσουν δύο ακόμη επιβάτες, προτιμούν να μοστράρουν μια οπισθοκλινή οροφή για στιλ. Με την πανταχού παρούσα υβριδική τεχνολογία (αυτοφορτιζόμενη και πολύ περισσότερο επαναφορτιζόμενη), να θέλει την μπαταρία της κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Επιλογή που απαγορεύει την προσθήκη δύο αναδιπλούμενων καθισμάτων. Βέβαια (και ευτυχώς) υπάρχουν ορισμένες φίρμες που επιμένουν στην 7θέσια διάταξη και μια από αυτές είναι η Škoda με το Kodiaq.
Η τσεχική «αρκούδα» (το όνομα Kodiaq προέρχεται από αρκούδα της Αλάσκας) με την πρεμιέρα της στην αγορά το 2017 προσδιόρισε επακριβώς τον προσανατολισμό της: Αυτοκίνητο για μεγάλες οικογένειες στην οικονομική πλευρά του φάσματος. Κάτι που μπορούμε να πούμε πως εν πολλοίς ερμηνεύει και την εμπορική απόδοσή του, με 870 χιλιάδες πωλήσεις.
Η δεύτερη γενιά που έχουμε στα χέρια μας διατηρεί την τεχνική πλατφόρμα MQB του Ομίλου Volkswagen, σαφώς στην πιο εξελιγμένη έκδοση MQB Evo (αναβαθμισμένη ηλεκτρονική αρχιτεκτονική) και την γκάμα των βενζινοκινητήρων και των ντίζελ που επίσης έχουν αναβαθμιστεί.
Μην νομίζετε όμως πως τα τεχνικά δεδομένα που προέρχονται κατά πλειονότητα από την προηγούμενη γενιά, προδιαγράφουν ένα ρετουσαρισμένο Škoda Kodiaq. Η πρώτη εικόνα μπορεί να δείχνει πως έχουμε να κάνουμε με Kodiaq, αλλά τελικά και παρατηρώντας καλύτερα ο σχεδιασμός είναι νέος και ορίτζιναλ.
Δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι αλλιώς, καθώς έπρεπε να βολέψει του έξι πόντους που αυξήθηκε το μήκος του αυτοκινήτου, φτάνοντας τα 4,76 m. Οπότε και κάθε πάνελ του αυτοκινήτου είναι καινούργιο. Ανάλογα με την έκδοση μάλιστα, η φαρδύτερη στο πάνω μέρος της πίσω κολόνα μπορεί να ενσωματωθεί οπτικά στο τζάμι ή, αντίθετα, να τονιστεί υιοθετώντας χρώμα αλουμινίου. Κατά τις υπόλοιπες βασικές διαστάσεις, το αυτοκίνητο στένεψε κατά δύο πόντους (1,86 m) και παρέμεινε στο ίδιο ύψος, διατηρώντας τα 1,68 m.
Διαβάστε τη δοκιμή του νέου Škoda Kodiaq 2.0 TDI στο drive.gr