ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αν στην θέση του Αυγενάκη ήταν π.χ. ο Κασιδιάρης, θα είχε επέμβει η Εισαγγελία του ΑΠ, ο ίδιος ο Άρειος Πάγος και ο ΟΗΕ!

Test drive: Toyota bZ4X 4×4, watt is this;

Eίναι ήσυχο, με επαρκή αυτονομία και δυνατότητα ταχείας φόρτισης. Aρκούν για να τεθεί επικεφαλής του ανταγωνισμού;

Test drive: Toyota bZ4X 4×4, watt is this;

Πρωτοπόρος στον τομέα του εξηλεκτρισμού, η Toyota σχεδιάζει και κατασκευάζει υβριδικά εδώ και 25 χρόνια. Και χαίρει καλής, αδιαμφισβήτητης φήμης. Προσφάτως έκανε την κίνησή της και στα 100% ηλεκτρικά με το Toyota bZ4X.

Ωστόσο και μέχρι τουλάχιστον πριν από κάμποσα χρόνια, ο ιαπωνικός κολοσσός δεν πίστευε στο 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μόλις το 2022 λοιπόν, μπήκε δειλά και σε αυτή την κατηγορία που ήδη έχει περάσει από την εφηβεία στην ενηλικίωση. Και σε μια αγορά που από το 2020 έχει εξελιχθεί αλματωδώς, ειδικά σε ό,τι αφορά τα κόμπακτ ηλεκτρικά SUV. Οπότε η τοποθέτηση του ηλεκτρικού Toyota bZ4X από δύσκολη έγινε περίπλοκη με το όνομά του να φέρει μέρος της ευθύνης.

Αν το καλοσκεφτείς όμως, το όνομα bZ4X είναι τελικά το πιο εύκολο στοιχείο για το ηλεκτρικό Toyota. Ή τέλος πάντων, αφού εξηγηθεί, φαίνεται πολύ απλό σε σύγκριση με τη σχεδίαση ή την τοποθέτησή του. Η Toyota ονόμασε «Beyond Zero» τη στρατηγική της που συνίσταται στην πλήρη ουδετερότητα άνθρακα, τόσο στην παραγωγή όσο και στη χρήση των αυτοκινήτων της έως το 2050.

Έτσι, τα αρχικά αυτής της στρατηγικής δίνουν τα δύο πρώτα γράμματα «bZ» (με πεζό b και κεφαλαίο Z) που θα γίνει μια ηλεκτρική υπό-μάρκα του κατασκευαστή και που θα δει την γκάμα της να διευρύνεται τα επόμενα χρόνια. Το «4» τοποθετεί το μοντέλο σε αυτή τη νέα οικογένεια, υποδεικνύοντας ότι τρία μικρότερα μοντέλα θα πρέπει να λανσαριστούν αργότερα και, σαφώς, κάποια μεγαλύτερα. Τέλος, το «Χ» σημαίνει ότι είναι crossover. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι το προφέρουμε «X» και όχι «Cross» όπως για το Aygo X.

Η Toyota δεν αποτελεί πιθανώς τον πιο αναγνωρισμένο κατασκευαστή για τον σχεδιασμό αυτοκινήτων με αναφορά στο προηγούμενό μοντέλο. Όπως η VW για παράδειγμα. Το Prius είναι ένα καλό παράδειγμα μιας τέτοιας μη συνέχειας. Παράλληλα είναι όμως κι ένας τρόπος για τον Ιάπωνα κατασκευαστή να κάνει εντύπωση. Τα Prius έπρεπε να ξεχωρίζουν από τα κλασικά θερμικά αυτοκίνητα. Το ίδιο ισχύει λοιπόν και για το bZ4X που ηToyota το ήθελε να ξεχωρίζει με το ιδιαίτερο στιλ του, υποδεικνύοντας την 100% ηλεκτρική φύση του.

Εμφανίζεται λοιπόν ως φάντης μπαστούνι εν μέσω μιας καλοβαλμένης αισθητικά γκάμας, όπως αυτήν την ορίζουν τα Aygo, YarisCorollaPriusC-HR και RAV4 με αχρείαστη πολυπλοκότητα: Πολλές ακμές εξακοντίζονται προς όλες τις κατευθύνσεις, χωρίς ελαφρότητα και ομοιογένεια, και δίνουν ένα συνολικό σχέδιο όχι ιδιαίτερα αρμονικό παρά τις προσεγμένες αναλογίες.

Το Toyota bZ4X με μήκος 4,69 m, πλάτος 1,80 και ύψους 1,60 m τοποθετείται στα C+-SUV. Και γίνεται επομένως το ηλεκτρικό ισοδύναμο του κοντύτερου RAV4 (4,60 m), με μια πολύ διαφορετική καμπίνα. Αναμενόμενα ως ηλεκτρικό, το bZ4X έχει σαφές χωροταξικό πλεονέκτημα έναντι του RAV4. Χάρη στη νέα πλατφόρμα e-TNGA που υποστηρίζει τα EV του Ομίλου Toyota, τις μπαταρίες που είναι στρωμένες στο πάτωμα και τους κόμπακτ ηλεκτροκινητήρες, το Toyota bZ4X είναι γενναιόδωρο με τους επιβάτες του.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Διαβάστε την δοκιμή του νέου Toyota bZ4X 4×4 στο drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.