Έχουν περάσει ήδη σχεδόν οκτώ χρόνια από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του Toyota C-HR, το 2016. Που το πρωτοείδαμε ως concept-car με το όνομα «Coupé High Rider» στο παρισινό Mondial de l’Automobile του 2014. Η δεύτερη γενιά παρουσιάζει μια εις βάθος και πολλά υποσχόμενη νέα εκδοχή του αυτοκινήτου.
Με γνώμονα την αναθεωρημένη σχεδίαση του «concept car on the road», το Toyota C-HR εξελίχτηκε σχεδόν παντού. Κι εμείς το δοκιμάζουμε στη βασική και πιο οικονομική 1.800άρα έκδοσή του. Αυτή που αναμένεται να είναι το best-seller στην Ευρώπη: Στο προηγούμενο μοντέλο, το 1.8 πέτυχε το 40% των πωλήσεων, έναντι 25% για το δίλιτρο υβριδικό, 10% για το 4×4 και 25% για το επαναφορτιζόμενο υβριδικό.
Το στιλ του Toyota C-HR είναι τα διαπιστευτήριά του. Με βάση την επιτυχία που κατήγαγε στη Γηραιά Ήπειρο (700 χιλιάδες αυτοκίνητα σε επτά χρόνια), το Toyota C-HR στοχεύει στην ευρωπαϊκή αγορά περισσότερο από ποτέ. Ως εκ τούτου, σχεδιάστηκε και εξελίχτηκε ειδικά για τους Ευρωπαίους καταναλωτές και γι’ αυτόν τον λόγο φιγουράρει ακόμη πιο τολμηρό. Διότι την παραπάνω επιτυχία την οφείλει πάνω από όλα στον ξεχωριστό σχεδιασμό που η αλήθεια είναι ότι απέκτησε φανατικούς φίλους και άσπονδους εχθρούς. Με τον γράφοντα, αν κάποιον ενδιαφέρει αυτό, να ανήκει στους πρώτους. Με την καλή έννοια…
Τι γίνεται λοιπόν με τον σχεδιασμό του νέου Toyota C-HR; Η πλατφόρμα παραμένει η GA-C από την προηγούμενη γενιά, αλλά βελτιστοποιημένη σε ακαμψία, αντιμετώπιση κραδασμών και με μικρότερη μάζα. Αν και ο πρόσθετος εξοπλισμός βάρυνε το αυτοκίνητο κατά 10 kg.
Παρόλο που το αυτοκίνητο υιοθετεί τη γενικότερη όψη του προκατόχου του, αυτή η δεύτερη γενιά έρχεται να αναμείξει ακόμα περισσότερο τις αιχμηρές άκρες με τις στρογγυλεμένες γραμμές. Για του λόγου το ασφαλές, το εμπρός μέρος εκφράζεται με τη σχεδιαστική γλώσσα του Toyota Prius PHEV και του Aygo X Prologue.
Ο προφυλακτήρας σε σχήμα «Χ» αποκτά μια φαινομενική προέκταση με τα φανάρια σχήματος «C», συμβάλλοντας έτσι στην τεράστια και εμπροσθοκλινή εικόνα της μουσούδας. Παρουσία που επαναλαμβάνεται με τα πλευρικά μαρσπιέ να έρχονται να τελειώσουν ψηλά μέσα στις πόρτες και το μοντέρνο προφίλ να ενισχύεται από τις χωνευτές λαβές των θυρών -πρεμιέρα για την Toyota και ιδιαίτερα θορυβώδεις (τρομάξαμε) στη λειτουργία τους. Αλλά και μικρά πίσω παράθυρα, εγγενώς επιβεβλημένη επιλογή από τη σχεδίαση του C-HR.
Το πίσω μέρος από την άλλη συντίθεται από πιο γεωμετρικά σχήματα και πιο αυστηρές γραμμές. Με τον εξωτερικό όγκο του πορτμπαγκάζ να ενσωματώνει μια εξίσου πρωτότυπη με το αυτοκίνητο φωτεινή υπογραφή. Αυτή η τελευταία είναι μια φωτεινή ρίγα που χωρίζεται σε δύο μέρη από τον κεντρικά τοποθετημένο λογότυπο «Toyota C-HR» που επίσης φωτίζεται με οπίσθιο φωτισμό. Το σύνολο πίσω ολοκληρώνεται με την διπλή πτέρυγα οροφής, παρόμοια με αυτή του bZ4X.
Στην εικόνα του αυτοκινήτου έρχεται να συμβάλλει θετικά και η διχρωμία (από την έκδοση Bi-Tone και πάνω) με τις καθαρές κοπές. Που στο αυτοκίνητό μας είναι λιγότερο εμφανείς σε αυτόν το συνδυασμό μελιτζανί-μαύρου. Τέλος, λεία και στιλπνή βαφή μαζί με εκλεπτυσμένα φινιρίσματα, έρχονται να βάλουν τελικό βαθμό «λίαν καλώς» στη φροντισμένη παρουσίαση του Toyota C-HR.
Διαβάστε την δοκιμή του νέου Toyota C-HR 1.8 στο drive.gr