Υποχρεωτικά σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες για συγκεκριμένη περίοδο του χρόνου, υπενθυμίζεται ότι τα χειμωνιάτικα λάστιχα είναι χρήσιμα μόλις οι θερμοκρασίες πέσουν κάτω από τους 7 °C, χάρη στην ειδική γόμμα που διατηρεί την ευκαμψία της όταν πέφτει το θερμόμετρο.

Πιστό στο ραντεβού του κάθε χρόνο, το Touring Club Suisse (TCS), η μεγαλύτερη λέσχη χρηστών των οδικών υπηρεσιών στην Ελβετία πραγματοποίησε μια σειρά δοκιμών σε χειμωνιάτικα λάστιχα.

Η πρώτη, 205/55 R16 91H, πετυχαίνει στην Ευρώπη υψηλές πωλήσεις καθώς εξοπλίζει κόμπακτ μοντέλα όπως τα Audi A3, ΒMW 1 Series, Hyundai i30, Mercedes-Benz A-Class, Peugeot 308, Škoda Octavia, Toyota Corolla…

Η δεύτερη, 215/55 R17 98V, απευθύνεται περισσότερο στους ιδιοκτήτες Β-SUV, καθώς αυτά τα λάστιχα τοποθετούνται σε μοντέλα όπως το Audi Q2 και το Volkswagen T-Roc, το Toyota Yaris Cross, το Peugeot 2008, το Suzuki Vitara…

Για άλλη μια φορά, η δοκιμή του TCS προειδοποιεί για κάμποσα λάστιχα που τα αξιολόγησε ως «μη συνιστώμενα», δηλαδή ότι πρέπει να αποφεύγονται!

Εν προκειμένω για τη διάσταση που αφορά τα κόμπακτ, το κινεζικό μοντέλο Winrum Winter-max A1 WR22 σαφώς δεν συνιστάται, καθώς απαίτησε επιπλέον επτά μέτρα (sic) για να σταματήσει το αυτοκίνητο. Επιπλέον, η απόδοσή του κατά τη διάρκεια του τεστ θεωρήθηκε «ανεπαρκής».

Αντίθετα, από τα 12 ελαστικά που δοκιμάστηκαν, τρία έλαβαν την «ιδιαίτερα συνιστώμενη» βαθμολογία: Continental WinterContact TS870, Goodyear UltraGrip Performance 3 και Michelin Alpin 6. Και τα τρία παρουσίασαν ισορροπημένα αποτελέσματα και είναι μοντέλα που βρίσκονται τακτικά στην κορυφή των δοκιμών ελαστικών και αποτελούν κατά γενική ομολογία «ασφαλείς αξίες».

Στη διάσταση που προορίζεται για τα SUV, τρία μοντέλα θεωρούνται «μη συνιστώμενα». Τα Triangle Winterx TW401 και Davanti Wintoura Plus είχαν ιδιαίτερα κακή απόδοση σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Όσο για το Kenda Wintergen 2 KR501, τιμωρείται επίσης για το ασυνήθιστα υψηλό βάρος του που φτάνει τα 12,4 kg.

«Με ένα τόσο βαρύ ελαστικό, η κατανάλωση είναι υψηλότερη και η οδηγική άνεση χαμηλότερη. Επιπλέον, δεν μπορεί να θεωρηθεί βιώσιμο όσον αφορά την καταστροφή ή την ανακύκλωσή του». Η συμπεριφορά αλλοιώνεται επίσης από τη μεγαλύτερη μη αναρτώμενη μάζα σε σύγκριση με το βάρος ενός τυπικού λάστιχου του είδους που είναι περίπου 9 kg.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Δείτε τα video στο drive.gr