Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επιβεβαίωσε μιλώντας στο συνέδριο «Greece Talks, ο Ρόλος του Τουρισμού στο Μέλλον της Ελλάδας», που διεξάγεται στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, τις πληροφορίες του pronews.gr περί σχεδίου απόσυρσης του 95% των ΙΧ από τους δρόμους της Ελλάδας.
«Είναι αυτονόητο ότι η ίδια η κοινωνία πρέπει να αναζητά την ηλεκτροκίνηση, αλλά το πιο σημαντικό είναι ως κυβέρνηση να ακούμε την αγορά και τους επενδυτές. Δεν θα έχουν πάντα δίκιο, αλλά έχουμε επαφή με την αγορά και ακούμε», τόνισε ο Μητσοτάκης.
Παράλληλα προανήγγειλε «πολύ δύσκολη χρήση αυτοκινήτου στην Αθήνα», αλλά και χρήση καμερών για να εντοπίζονται οι «παραβάτες».
Η κυβέρνηση αναμένεται σε μεγάλο βαθμό να «αντιγράψει» το μοντέλο της Μαδρίτης.
Κάτι που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα θα ταξινομούνται με βάση τους ρίπους, τα παλιά αυτοκίνητα δεν θα μπορούν να πλησιάζουν στο κέντρο, στο οποίο επί της ουσίας θα μπαίνουν μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Μαδρίτη είναι χωρισμένη σε ζώνες, όσο πιο κεντρικά βρίσκεσαι, τόσο πιο δύσκολο είναι να μπεις με αυτοκίνητο που είναι ηλεκτρικό, ακόμη και τα πολύ καινούργια αυτοκίνητα έχουν περιορισμούς -αν δεν είναι ηλεκτρικά.
Οι παραβάτες ελέγχονται με κάμερες, οι οποίες είναι τοποθετημένες ανά λίγα μέτρα και καταγράφουν τα αυτοκίνητα που μπαίνουν στην πόλη χωρίς να έχουν τις κατάλληλες προδιαγραφές.
Το πρόστιμο είναι στα 200 ευρώ στη Μαδρίτη (άγνωστο πόσο θα είναι στην Αθήνα), ενώ αν κάποιος περάσει δύο ή τρεις κάμερες αυτό αυξάνεται διαρκώς.
Δηλαδή αν κάποιος περάσει από τρεις κάμερες θα κληθεί να πληρώσει ένα πρόστιμο της τάξης των 600 ευρώ.
Προφανώς, ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο που αγοράστηκε πριν λίγα χρόνια θα μπορεί να κινείται, ωστόσο με περιορισμούς.
Κάτι παρόμοιο αναμένεται να εφαρμοστεί και στην Αθήνα, με μια μεγάλη ωστόσο διαφορά.
Στη Μαδρίτη υπάρχουν 12 (!) γραμμές του μετρό και 10 γραμμές προαστιακού, ενώ φυσικά τα λεωφορεία περνούνε κάθε λίγα λεπτά. Αν όντως η κυβέρνηση θέλει να αντιγράψει ένα τέτοιο πρότυπο θα πρέπει να βελτιώσει και τα ΜΜΜ, τα οποία αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε ένα πολύ χαμηλό επίπεδο.
Μην ξεχνάμε επίσης ότι -κυρίως σε ώρες αιχμής- το μετρό είναι γεμάτο, αν εφαρμοστεί ένας παρόμοιος κανονισμός, τότε ο κόσμος που θα το χρησιμοποιεί θα είναι ακόμα περισσότερος.
Παράλληλα αλλαγές αναμένεται να υπάρξουν και στα νησιά, εκεί που σύντομα τα γραφεία ενοικίασης οχημάτων θα είναι υποχρεωμένα να προσφέρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και σκούτερ.
Κάτι που επίσης κανείς στην κυβέρνηση δεν φαίνεται να έχει σκεφτεί είναι τι θα γίνει με τα παλιά αυτοκίνητα. Η Ελλάδα έχει τον παλαιότερο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση με μέσο όρο ηλικίας αυτών τα 17 έτη, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι τα 12 έτη και η ανανέωσή τους κοστίζει περίπου 34 δισ. ευρώ.
Παράλληλα ο μισθός των Ελλήνων δεν φτάνει για να αγοράσουν όλοι ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μια μέση οικογένεια αδυνατεί να δώσει 40-50.000 ευρώ για να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κάτι που σημαίνει ότι σύντομα το να έχεις αυτοκίνητο θα είναι ένα «είδος πολυτέλειας».