Το αντιψυκτικό είναι ένα μία από τις σημαντικότερες υποχρεώσεις ενός ιδιοκτήτη αυτοκινήτου, και γι’ αυτό ακριβώς χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή.
Αυτό που γνωρίζουμε ευρύτερα με την λέξη «παραφλού» έχει σκοπό αφενός να αποτρέπει την υπερθέρμανση του κινητήρα (τους θερμούς μήνες του έτους) ή να παγώσει το υγρό στο κύκλωμα (τους κρύους, αντίστοιχα) και αφετέρου να λιπαίνει.
Η διαδικασία
Είναι μια απλή διαδικασία και δεν χρειάζεται κάτι το ιδιαίτερο από μέρους μας. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να σηκώσουμε το καπό του οχήματός μας και να ελέγξουμε τη στάθμη τού αντιψυκτικού υγρού.
Στο εμπόριο υπάρχουν έτοιμα προς χρήση αντιψυκτικά υγρά, τα οποία μπορούμε να τα προμηθευτούμε και να τα χρησιμοποιήσουμε όποτε κρίνουμε ότι χρειάζεται να το πράξουμε. Πριν το κάνουμε θα πρέπει να συμβουλευτούμε το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου μας για να δούμε τι προδιαγραφές προτείνει ο κατασκευαστής.
Ελέγχουμε τη στάθμη του υπάρχοντος αντιπηκτικού στο αντίστοιχο δοχείο το οποίο βρίσκεται στον χώρο του κινητήρα. Φροντίζουμε ώστε αυτή να βρίσκεται πάντα μεταξύ της μέγιστης («Max») και ελάχιστης («Min») ένδειξης.
Όποτε χρειάζεται συμπληρώνουμε. Εάν δεν γνωρίζουμε ή δεν μπορούμε να αναγνωρίσουμε ποιο είναι το σχετικό δοχείο, συμβουλευόμαστε το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου ή ρωτάμε τον μηχανικό μας. Επίσης, ελέγχουμε περιμετρικά του δοχείου για τυχόν διαρροή τού υγρού.
Τι πρέπει να προσέξουμε
Όταν χρειαστεί να συμπληρώσουμε ποσότητα αντιψυκτικού, φροντίζουμε να το κάνουμε όταν ο κινητήρας του οχήματος είναι κρύος. Σε αντίθετη περίπτωση, υπάρχει περίπτωση να τραυματιστούμε στα χέρια μας και να πάθουμε έγκαυμα. Όταν ο κινητήρας είναι ζεστός η πίεση στο κύκλωμα και η θερμοκρασία του αντιψυκτικού είναι αυξημένες. Έτσι, όταν προσπαθήσουμε να ανοίξουμε το καπάκι του δοχείου υπάρχει περίπτωση να πεταχτεί εκτός ποσότητά του.
Εκτός από τον έλεγχο στην υπάρχουσα ποσότητα υγρού, ελέγχουμε και την ένταση του χρώματός του, όπως και εάν υπάρχουν αιωρούμενα σωματίδια σε αυτό.
Όταν συμβαίνει αυτό σημαίνει ότι μάλλον υπάρχει διάβρωση στο κύκλωμα. Επίσης, εάν διαπιστώσουμε ότι υπάρχουν ίχνη λαδιού στο αντιψυκτικό υγρό αυτό πιθανόν να είναι ένδειξη ότι η φλάντζα του κινητήρα χρειάζεται αλλαγή. Σε κάθε περίπτωση, καλό θα είναι να συμβουλευτούμε τον μηχανικό μας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.