Ίσως το «ελατήριο» να είναι η λιγότερο γνωστή ένδειξη στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου καθώς οι πληροφορίες που καταφθάνουν στα μάτια του οδηγού από τον πίνακα είναι δεκάδες.
Ειδικά για τους οδηγούς που κάνουν τώρα τα πρώτα τους βήματα στους τέσσερεις τροχούς η διεύρυνση των γνώσεών τους γύρω από το αυτοκίνητο και τις λειτουργίες του θα τους κάνει να νιώσουν πιο άνετα πίσω από το τιμόνι αλλά και στην περίπτωση που στο ταμπλό τους εμφανιστεί κάποια ένδειξη που λογικά δεν γνωρίζουν
Ποιος από τους ακόλουθους υπουργούς θεωρείτε ότι είναι πιο αντιπαθής για το πολιτικό του έργο;
- Άδωνις Γεωργιάδης (67%, 9.863 Votes)
- Δημήτρης Καιρίδης (28%, 4.070 Votes)
- Μάκης Βορίδης (5%, 803 Votes)
Σύνολο ψήφων: 14.736
Μια τέτοια άγνωστη ένδειξη μπορεί να είναι και η εικονιζόμενη, η οποία δίνει το «παρών» στον πίνακα πληροφοριών των αυτοκινήτων που φέρουν κινητήρες πετρελαίου.
Ο πετρελαιοκινητήρας χρησιμοποιεί την συμπίεση και τη θερμοκρασία που αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της συμπίεσης -και του κινητήρα- για να οδηγήσει το καύσιμο μίγμα σε ανάφλεξη. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη διαφορά του σε σχέση με τους θερμικούς κινητήρες βενζίνης.
Ο παραπάνω είναι και ο λόγος που κάθε αυτοκίνητο που φέρει μοτέρ diesel διαθέτει προθερμαντήρα για την αύξηση της θερμοκρασίας στους θαλάμους των κυλίνδρων του. Ουσιαστικά πρόκειται για μια αντίσταση, η οποία τίθεται σε λειτουργία όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα έχοντας ως σκοπό να ανεβάσει τη θερμοκρασία της κεφαλής των κυλίνδρων.
Εκτός από την εκκίνηση του κινητήρα πετρελαίου σε χαμηλές θερμοκρασίες, ο προθερμαντήρας με τη λειτουργία του εξασφαλίζει παράλληλα πιο χαμηλές εκπομπές ρύπων και σωματιδίων, ενώ βοηθά και στην ανάπλαση του φίλτρου συγκράτησης μικροσωματιδίων DPF.
Τη συγκεκριμένη ένδειξη για τον προθερμαντήρα δεν την προσέχουμε σχεδόν ποτέ γιατί κάνει συνήθως την εμφάνισή της μόνο για ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, όταν η κεντρική μονάδα ελέγχου του αυτοκινήτου πραγματοποιεί διαγνωστικό έλεγχο και λίγο πριν θέσουμε το μοτέρ σε λειτουργία.
Ωστόσο, αν η συγκεκριμένη ένδειξη παραμείνει αναμμένη στον πίνακα πληροφοριών του αυτοκινήτου μας αφού έχουμε θέσει σε λειτουργία το μοτέρ τότε υποδεικνύει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στα βύσματα και καλώδια του προθερμαντήρα ή ακόμη και στην μονάδα διαχείρισης του.
Η μόνιμα αναμμένη ένδειξη του συστήματος του προθερμαντήρα (μπορεί να αλλάξει και χρώμα από κίτρινο σε κόκκινο) μπορεί να σημαίνει επίσης και κάποια αστοχία που έχει προκύψει στο ίδιο το εξάρτημα λόγω διάβρωσης ή μηχανικής βλάβης.
Το καλύτερο και σοφότερο που έχετε να κάνε σε αυτή την περίπτωση είναι να μην αμελήσετε τη συγκεκριμένη ένδειξη και να απευθυνθείτε στο συνεργείο όπου επισκευάζεται το αυτοκίνητό σας.