Την παραίτηση Τσάφου πρέπει να την ζητήσουν από τον Ερντογάν όχι από τον Μητσοτάκη - Σε λάθος άνθρωπο απευθύνονται οι αιτούντες...

Τίτλοι τέλους για τη Northvolt και τώρα θα ξεσαλώσουν οι Κινέζοι

Οριστική ταφόπλακα για τη Northvolt, τον τελευταίο προμαχώνα απέναντι στους Κινέζους και τις EV μπαταρίες τους

Τίτλοι τέλους για τη Northvolt και τώρα θα ξεσαλώσουν οι Κινέζοι

Η Northvolt, η οποία ανήκει εν μέρει στις Volkswagen και Goldman Sachs, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στη Σουηδία την περασμένη εβδομάδα. Για χρόνια αποτέλεσε την πιο αξιόλογη ελπίδα της Ευρώπης για να ανταγωνιστεί την κινεζική τεχνολογία στις μπαταρίες.

Τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά εδώ και καιρό. Τον περασμένο Νοέμβριο, η σουηδική Northvolt υπέβαλε αίτηση προστασίας πτώχευσης βάσει του Chapter 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ώστε να αναδιαρθρώσει τα χρέη της υπό δικαστική προστασία, με στόχο την ανάκαμψη αντί για τη διάλυση. Τώρα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, φαίνεται να κάνει το ίδιο και στη γενέτειρά της.

Πολλοί στήριζαν τις ελπίδες τους στη Northvolt και τώρα ψάχνουν εναλλακτικές. Μεταξύ των οποίων η Porsche, που αναζητά λύσεις. Και η Scania, η οποία έχει ήδη εξασφαλίσει άλλον προμηθευτή για τα πακέτα μπαταριών που χρειάζονται τα φορτηγά της.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche και της Volkswagen, Oliver Blume, αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω την πτώχευση. Δήλωσε μόνο ότι παραμένει «πεπεισμένος» ότι θα ήταν καλύτερο για όλους εάν υπήρχε αξιόλογη παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη.

Έχει απόλυτο δίκιο. Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές στοιχημάτιζαν πολλά στη Northvolt για να μειώσουν την εξάρτησή τους από τους Κινέζους παραγωγούς μπαταριών. Όπως η CATL και η BYD. Ο Όμιλος VW πίστευε κάποτε ότι η σουηδική εταιρεία θα ήταν ένα από τα όπλα στα φαρέτρα του για να υπερκεράσει την Tesla.

Η συμφωνία των Γερμανών με τη Northvolt περιελάμβανε εκατομμύρια μετρητά που διατέθηκαν για την επέκταση του κατασκευαστή μπαταριών. Με τον απώτερο στόχο της ίδρυσης μιας κοινοπραξίας, ικανής να παράγει 40 GWh ετησίως. Η BMW ακύρωσε επίσης μια παραγγελία $2 δισεκατομμυρίων με τους Σουηδούς τον Ιούνιο, αφού ο προμηθευτής δεν μπόρεσε να εκπληρώσει μια συμφωνία που είχε υπογραφεί το 2020.

Το πρώην στέλεχος της Tesla και συνιδρυτής της Northvolt, Peter Carlsson, παραιτήθηκε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου λίγο μετά την κατάθεση του Κεφαλαίου 11 τον Νοέμβριο. Προηγουμένως, σχολίασε ότι η εταιρεία χρειαζόταν $1,2 δισεκατομμύρια για να σωθεί.

Τη στιγμή που τα μετρητά της ανέρχονταν σε μόλις $30 εκατομμύρια, ποσό που αρκούσε για μία εβδομάδα λειτουργίας. Ενώ το συνολικό της χρέος άγγιζε τα $5,84 δισεκατομμύρια.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.