ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Κ.Μητσοτάκης για προανακριτική Τεμπών: «Δεν ήταν η καλύτερη στιγμή της Βουλής». Και τι είναι η Βουλή για να έχει «καλές» και «κακές» στιγμές;

To 2025 φέρνει κλείσιμο εργοστασίων σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Η αυτοκινητοβιομηχανία υπό πίεση λόγω υπερπαραγωγής, ανταγωνισμού και αυστηρών κανονισμών για τις εκπομπές CO2

To 2025 φέρνει κλείσιμο εργοστασίων σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Πολλά εργοστάσια αυτοκινήτων σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική κινδυνεύουν να κλείσουν ή να πωληθούν το 2025. Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με την υπερπαραγωγή, τον έντονο ανταγωνισμό στις τιμές και τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, σύμφωνα με έκθεση της αμερικανικής συμβουλευτικής εταιρείας, Gartner, που δημοσιεύθηκε σήμερα.

Η μείωση της παραγωγικής ικανότητας στις δύο ηπείρους φαίνεται αναπόφευκτη, ενώ η κυριαρχία της Κίνας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να ενισχυθεί, λόγω της υπεροχής της στον τομέα του λογισμικού και της ηλεκτροκίνησης.

Τα κλεισίματα ή οι πωλήσεις εργοστασίων θα είναι πιθανότερα σε χώρες με υψηλό κόστος, όπου η πολιτική και κοινωνική πίεση δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, δήλωσε στο Reuters ο Pedro Pacheco, VP Analyst της Gartner.

«Είναι σαν μια χύτρα πίεσης», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Η πίεση αυξάνεται συνεχώς και αυτό θα οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πάρουν πιο ρεαλιστικές αποφάσεις».

Οι κινεζικές μάρκες μπορεί να επενδύσουν σε εργοστάσια στην Ευρώπη, ώστε να ξεπεράσουν εμπορικά εμπόδια ή να ανοίξουν νέες μονάδες σε χώρες με χαμηλότερο κόστος, όπως το Μαρόκο και η Τουρκία, προβλέπει η Gartner.

Αντιμέτωπη με τους κανόνες η Ευρώπη
Οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές CO2 που θα τεθούν σε εφαρμογή το 2025 προκαλούν ανησυχία στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο CEO της γερμανικής εταιρείας προμηθευτών Bosch, Stefan Hartung, δήλωσε στο Auto Motor und Sport ότι η ΕΕ θα πρέπει να αποφύγει την επιβολή προστίμων σε εταιρείες που δεν καταφέρνουν να ανταποκριθούν στους στόχους.

Σύμφωνα με τον Luc Chatel, πρόεδρο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανικής ένωσης PFA, η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτων δεν βρίσκεται πλέον σε τροχιά επίτευξης των στόχων της για τα EV το 2030 και το 2035.

«Ο κίνδυνος είναι να μειώσουμε τεχνητά τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης για να ενισχύσουμε τις πωλήσεις EV,» ανέφερε ο Chatel.

Παρά τις προκλήσεις, η Gartner προβλέπει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων, αυτοκινήτων, βαν και βαρέων φορτηγών θα αυξηθούν συνολικά κατά 17% το 2025. Επιπλέον, εκτιμά ότι περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν μέχρι το 2030 θα είναι ηλεκτρικά.

Για να επιταχύνουν τη μετάβαση, οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να αγοράσουν λογισμικά από νέους κατασκευαστές EV και τεχνολογικές εταιρείες, να ενισχύσουν τα κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης ή να δημιουργήσουν κοινοπραξίες EV με αυτοχρηματοδοτούμενες συμφωνίες.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να επενδύσουν σε τεχνολογία και συνεργασίες για να παραμείνουν ανταγωνιστικές σε μια αγορά που αλλάζει δραστικά,» τόνισε ο Pacheco.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.