ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Το εξάρτημα του αυτοκινήτου που οι περισσότεροι οδηγοί ξεχνούν να αλλάξουν

Δεν πρέπει να το κρατάμε για πολλά χιλιόμετρα

Το εξάρτημα του αυτοκινήτου που οι περισσότεροι οδηγοί ξεχνούν να αλλάξουν

Η ασφάλεια στους δρόμους εξαρτάται και από την σωστή συντήρηση των οχημάτων που κυκλοφορούν σε αυτούς.

Το αυτοκίνητο είναι σαν ζωντανός οργανισμός και με τη χρήση που του κάνουμε, πολλά αναλώσιμα εξαρτήματα αρχίζουν να φθείρονται και να απαιτούν αντικατάσταση. Όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν αναλώσιμα με συγκεκριμένο όριο χρήσης και λειτουργίας, υπάρχουν όμως και ορισμένα που σχεδόν όλοι οι οδηγοί ξεχνούν να αντικαταστήσουν.

Ως γνωστόν, η οδική ασφάλεια δεν είναι μόνο θέμα κράτους. Είναι απαραίτητο να εργαστούμε από κοινού για να μειώσουμε στο ελάχιστο τους τραυματισμούς και τα θύματα των τροχαίων.

Και η δική μας ευθύνη έχει να κάνει, πέρα από τον προβλεπόμενο τρόπο χρήσης του οχήματος, και με την υπεύθυνη συντήρησή του με τα αναλώσιμα που προβλέπει ο κατασκευαστής για λόγους ασφάλειας και απόδοσης.

Όταν κάνουμε λόγο για συντήρηση αυτοκινήτου, δεν αναφερόμαστε στην αλλαγή λαδιών και των φίλτρων ζωτικής σημασίας (και αυτά απαραίτητα είναι), αλλά για αντικατάσταση εξαρτημάτων που αν και έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, πρέπει και αυτά να αντικαθίστανται περιοδικά.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ανταλλακτικών με μεγάλη διάρκεια ζωής είναι τα «ξεχασμένα» αμορτισέρ.

Τα αμορτισέρ του αυτοκινήτου αποτελούν ένα αναπόσπαστο μέρος της ανάρτησης και σκοπός τους είναι να ελέγχουν την κίνηση του ελατηρίου -την ταχύτητα με την οποία εκτείνεται ή συμπιέζεται- και να την συγκρατούν στο ελάχιστο δυνατό, τόσο δηλαδή όσο χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά η ανάρτηση με τους τροχούς να παραμένουν την ίδια στιγμή σε επαφή με το οδόστρωμα.

Με πολύ απλά λόγια αν δεν υπήρχαν τα αμορτισέρ τα ελατήρια θα συμπιέζονταν και θα εκτείνονταν μόνο βάσει της σκληρότητάς τους και του μεγέθους των ανωμαλιών του δρόμου. Αυτό θα είχε σημαντικές αρνητικές συνέπειες σε όλα τα επίπεδα: από την άνεση και την προσφερόμενη πρόσφυση από τα ελαστικά έως και τον έλεγχο του αμαξώματος στην ευθεία αλλά και τις στροφές ακόμη και με σχετικά χαμηλές ταχύτητες κίνησης.

Κάποια στιγμή λοιπόν έρχεται και η ώρα αλλαγής των αμορτισέρ του αυτοκινήτου μας. Αυτή η ώρα ποικίλει ανάλογα και με το αρχικό κόστος και ποιότητα των αμορτισέρ (υλικά, προδιαγραφές κτλ.) και οριοθετείται, υπό φυσιολογική χρήση στα αυτοκίνητα, μεταξύ περίπου 80.000-120.000 χιλιομέτρων. Το κακό όμως είναι ότι σχεδόν κανένας οδηγός δεν πραγματοποιεί την αντικατάστασή τους στην ώρα τους.

Να σημειωθεί επίσης ότι η πτώση στην απόδοση των αμορτισέρ έρχεται σιγά και σταδιακά σε φυσιολογικές συνθήκες χρήσης του αυτοκινήτου και όχι από τη μία μέρα στην άλλη. Αυτό είναι που κάνει δύσκολο για τον οδηγό να καταλάβει αν έχει φτάσει η ώρα για την αλλαγή τους ακόμη και αν είναι ο μοναδικός που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο από καινούργιο.

Βέβαια όσο η ώρα για την αλλαγή τους πλησιάζει, τα αμορτισέρ έχουν ήδη αρχίσει να στέλνουν τα σχετικά «μηνύματα» στον οδηγό του αυτοκινήτου. Μηνύματα σχετικά με την ευκολία στον έλεγχό του αυτοκινήτου αλλά και την άνεση που απολαμβάνει κανείς εντός της καμπίνας κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Το πιο κοινό σημάδι, για αμορτισέρ που έχουν φτάσει στο τέλος της ζωής τους, είναι η αυξημένη ευαισθησία που παρουσιάζει η ανάρτηση όταν περνά πάνω ακόμη και από την πιο μικρή ανωμαλία του οδοστρώματος, την οποία και μεταφέρει σχετικά έντονα ως αίσθηση στους επιβαίνοντες.

Τα αμορτισέρ που έχουν «τελειώσει» τα καταλαβαίνουμε και από ανομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά μας, αφού πλέον δεν μπορούν να ελέγχουν σωστά το ελατήριο και την κίνηση του τροχού.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σε κάθε περίπτωση, αν αναγνωρίσουμε τα παραπάνω σημάδια στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να επισκεφτούμε ένα συνεργείο που φέρει αμορτισερόμετρο για να μετρήσουμε την απόδοσή τους. Πριν τη μέτρηση φροντίζουμε να έχουμε φουσκώσει τα ελαστικά μας σύμφωνα με τις προβλεπόμενες από τον κατασκευαστή πιέσεις.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.