Στον διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο της αυτοκίνησης, όπου οι τεχνολογικές και περιβαλλοντικές εξελίξεις καθορίζουν νέες τάσεις και πρότυπα, η Jaguar κάνει μια τολμηρή δήλωση, θέτοντας σε πρώτο πλάνο την ηλεκτροκίνηση, αλλάζοντας ριζικά ταυτότητα και προσανατολισμό.
Η μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία της βρετανικής φίρμας -όπως άλλωστε συμβαίνει σε ανάλογες περιπτώσεις- συνοδεύτηκε από το ανάλογο rebranding. Το όνομα της νέας στρατηγικής: «Exuberant Modernism» (πληθωρικός μοντερνισμός). Μια δημιουργική φιλοσοφία που διαπνέει όλες τις πτυχές του νέου κόσμου της Γάτας.
Αν μη τι άλλο όμως, αποτυπώνει και την επιθυμία της φίρμας να αλλάξει ριζικά την εικόνα της και να προσελκύσει ένα νεότερο, μα πάντα (αρκετά) ευκατάστατο κοινό. Πατώντας στις αρχές που την καθιέρωσαν: Μοναδικότητα, καινοτομία και υψηλή αισθητική. Όπως άλλωστε έλεγε και ο ιδρυτής της, Sir William Lyons «μια Jaguar δεν μοιάζει και δεν πρέπει να μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο».
Η ολοκαίνουργια ταυτότητα της Jaguar καθιερώνει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της, μέσω μιας δυναμικής οπτικής έκφρασης. Τα σύμβολα αυτής της αλλαγής είναι τέσσερα. Και κάθε ένα από αυτά ενσωματώνει την ουσία και τις αξίες της μάρκας, αποτελώντας στην ουσία προάγγελο του τι θα ακολουθήσει.
Η αρχή γίνεται με τον νέο λογότυπο, την υπογραφή της φίρμας. Με γεωμετρική μορφή, συμμετρία και απλότητα που αναδεικνύει το απρόβλεπτο, συνδυάζει απρόσκοπτα κεφαλαία και πεζά γράμματα σε μια οπτική αρμονία. Αυτός ο τολμηρός γραμμικός γραφισμός διαμορφώνει μια αδιαμφισβήτητη παρουσία και μια άμεσα αναγνωρίσιμη οπτική απεικόνιση για την Jaguar, απορρίπτοντας κάθε τι που αποτελεί μίμηση ή αντιγραφή.
Η νέα ταυτότητα, καθορίζεται εκτός των άλλων από την πληθωρική χρήση χρωμάτων. Τα βασικά που προέρχονται από μία χρωματική παλέτα – κίτρινο, κόκκινο και μπλε – λειτουργούν ως τα θεμελιώδη στοιχεία, τα οποία πάντα παρουσιάζονται με υφή ή κίνηση.
Το τελευταίο από τα τέσσερα στοιχεία της αλλαγής αφορά τον Ιαγουάρο της Jaguar, το ξεχωριστό και αδάμαστο σύμβολο καταγωγής της. Κάνοντας συνεχώς άλματα προς τα εμπρός, αντιπροσωπεύει την αριστεία και αποτελεί σήμα-κατατεθέν της μάρκας.
Μέχρι εδώ δεν υπάρχει τίποτα το περίεργο. Ανάλυση περισπούδαστων αισθητικών κωδίκων που έχουμε συνηθίσει -εδώ που τα λέμε- να βλέπουμε στην αυτοκινητοβιομηχανία. Κοινώς, καμία έκπληξη! Ή τουλάχιστον έτσι νομίζαμε. Αρκούσαν όμως 30 δευτερόλεπτα, όσο ακριβώς και το teaser video της Jaguar, με τίτλο «Copy Nothing».
To video πυροδότησε αντιδράσεις και ποικίλα σχόλια, στα social media και τον διεθνή Τύπο. Γιατί όμως όλος αυτός ο ντόρος; Στο σύντομο video βλέπουμε μοντέλα με εντυπωσιακά έως εκκεντρικά ρούχα, τον νέο λογότυπο της φίρμας αλλά δεν βλέπουμε το πιο σημαντικό. Αυτοκίνητα!
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr