ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Sex, drugs and rock n roll στα Καλύβια αντί για ψητουριές! Χάλασε ο κόσμος!
prodeals

Το γνωρίζατε; – Αυτή είναι η ιδανική ταχύτητα για να μη καις βενζίνη

Μέχρι πόσα χιλιόμετρα πρέπει να πηγαίνεις

Το γνωρίζατε; – Αυτή είναι η ιδανική ταχύτητα για να μη καις βενζίνη

Όλοι αναζητούν τρόπους να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου καθώς οι τιμές του εξακολουθούν να κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα. 

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν εστιάσει τα τελευταία χρόνια την προσοχή τους στη μείωση των ρύπων των στόλων τους, κάτι που συχνά επιτυγχάνεται με την εξέλιξη αποδοτικότερων υβριδικών κινητήριων συνόλων. Ωστόσο υπάρχουν τρόποι να ελαττώσουμε την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας αν αλλάξουμε ελαφρώς την οδηγική μας συμπεριφορά.

Με το αυτοκίνητο να κινείται στα νόμιμα όρια ταχύτητας, μια τιμή κατανάλωσης καυσίμου κοντά στις εργοστασιακές είναι εφικτή, αλλά για να γίνει αυτό πραγματικότητα ο οδηγός θα πρέπει να προσαρμόσει την συμπεριφορά του στο δεξί πεντάλ με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορέσει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα του.

Για να έχετε μια εικόνα πιο κοντά στην πραγματικότητα σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνει ένας κατασκευαστής για ένα μοντέλο του, θα πρέπει να προσθέσετε ένα 20% παραπάνω στις εργοστασιακές τιμές. Η διαφορά μεταξύ των δύο τιμών οφείλεται στο γεγονός ότι οι πραγματικές συνθήκες (συμπεριφορά οδηγού, καιρικές συνθήκες, κλίσεις, επιτάχυνση, μποτιλιάρισμα κ.ά.) απέχουν αρκετά από τις εργαστηριακές που πραγματοποιούν οι κατασκευαστές και γι’ αυτό η απόκλιση είναι λογική και δεν παύει να είναι ενδεικτική.

Ποια όμως είναι η ενδεδειγμένη ταχύτητα κίνησης για να πετύχετε την μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου; Σύμφωνα και με σχετικές μελέτες, η ιδανικότερη ταχύτητα κίνησης για τις λεωφόρους των πόλεων είναι έως και τα 70 με 75 χλμ./ώρα, αρκεί βέβαια να το επιτρέπουν και οι συνθήκες κίνησης.

Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός δεν θα πρέπει μόνο να μην ξεπεράσει αυτή την ταχύτητα, αλλά να φτάσει σε αυτή όσο το δυνατόν πιο ήρεμα και ομαλά, με σταδιακή και ήπια επιτάχυνση, και σωστές αλλαγές σχέσεων λίγο πριν την δεύτερη χιλιάδα στροφών περιστροφής του κινητήρα.

Το γρήγορο ανέβασμα και η σωστή επιλογή σχέσης στο σασμάν του αυτοκινήτου μας παίζουν καθοριστικό ρόλο στην οικονομία καυσίμου. Για αυτό και πρέπει να κινούμαστε με την υψηλότερη δυνατή σχέση σε περίπτωση που έχουμε χειροκίνητο κιβώτιο, και σε περίπτωση που έχουμε αυτόματο κιβώτιο να επιλέξουμε το οικονομικό προφίλ λειτουργίας ή να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να επιλέγουμε εμείς χειροκίνητα την επιθυμητή σχέση.

Όπως καταλαβαίνετε ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς της οικονομικής οδήγησης είναι οι υψηλές ταχύτητες κίνησης, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σημαντικό ρόλο παίζουν και διαφορά εξοπλιστικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα η λειτουργία του κλιματισμού, τα θερμαινόμενα καθίσματα κ.ά.

Τέλος, η ενδεδειγμένη ταχύτητα κίνησης εκτός αστικού ιστού (επαρχιακός) είναι τα 80 χλμ./ώρα, πάντα με την μέγιστη δυνατή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Σε αυτή την περίπτωση, η κατανάλωση καυσίμου είναι η χαμηλότερη δυνατή μιας και ο κινητήρας δεν πιέζεται και δεν υπάρχουν τα σταμάτα/ξεκίνα των πόλεων.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Στον αυτοκινητόδρομο, ταχύτητες έως τα 110-120 χλμ./ώρα θεωρούνται ιδανικές για να μειώσετε την κατανάλωση χωρίς να «θυσιάσετε» παράλληλα χρόνο στο ταξίδι σας για να το κάνετε αυτό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.