Όλοι μας γνωρίζουμε ότι ένα grand prix δοκιμάζει όχι μόνο την αξιοπιστία των μονοθεσίων αλλά και τις ανθρώπινες αντοχές, καθώς οι καταπονήσεις που δέχονται οι πιλότοι κατά τη διάρκεια των Grand Prix είναι τεράστιες.
Μάλιστα τη φετινή σεζόν, οι φυσικές προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι πιλότοι είναι ακόμα μεγαλύτερες, γεγονός που έχει οδηγήσει αρκετούς από αυτούς στα όρια της εξάντλησης.
Το περίφημο φαινόμενο των porpoising ή αν προτιμάτε των αναπηδήσεων αποτέλεσε το σημαντικό πρόβλημα για τους περισσότερους πιλότους του grid, όχι όμως και το μοναδικό, καθώς η αύξηση που παρουσιάστηκε στο βάρος των μονοθεσίων ανάγκασε επί της ουσίας τις ομάδες να… ξεφορτωθούν κάποια από τα μέρη που θα μπορούσαν να θεωρηθούν περιττά.
Τη θέση του, λοιπόν, από τις προδιαγραφές των μονοθεσίων φαίνεται πως έχει χάσει το σύστημα τροφοδοσίας των οδηγών με νερό ή έστω με κάποιο άλλο υγρό, το οποίο θα τους επέτρεπε να ενυδατώνονται κατά τη διάρκεια ενός grand prix.
Σύμφωνα με τα όσα προκύπτουν, λοιπόν, μετά και το grand prix στη Γαλλία και τις εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν εκεί, οι περισσότεροι οδηγοί αγωνίζονται χωρίς το σύστημα παροχής νερού, γεγονός που τους επιτρέπει να εξοικονομούν τουλάχιστον 500 γραμμάρια από το συνολικό βάρος μονοθεσίου-οδηγού.
Το τελευταίο, σύμφωνα με τους φετινούς κανονισμούς, δεν θα πρέπει να είναι μικρότερο των 798 κιλών, αριθμός που φαντάζει άπιαστος για τις περισσότερες ομάδες εξαιτίας των νέων κανονισμών και των αλλαγών που έχουν προκύψει ακόμα και στο μέγεθος των τροχών.
Υπάρχουν βέβαια και εκείνοι οι οδηγοί, όπως ο L. Norris και ο L. Hamilton, οι οποίοι συνειδητά έχουν επιλέξει να μην κάνουν χρήση του συστήματος παροχής νερού κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, καθώς κατά δήλωσή τους δεν νιώθουν την ανάγκη ενυδάτωσης όσο βρίσκονται στο cockpit του μονοθεσίου τους.