Όλοι μας έχουμε παρατηρήσει κατά την κίνησή μας στους δρόμους της Αθήνας, ότι υπάρχουν κάποιοι φωτεινοί σηματοδότες που, ενώ κατά τη διάρκεια της ημέρας λειτουργούν κανονικά, κατά τις προχωρημένες βραδινές ώρες είτε παύουν να λειτουργούν, είτε παράγουν παλλόμενο πορτοκαλί χρώμα.
Για ποιο λόγο, όμως, συμβαίνει αυτό;
Αρχικά, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι τα φανάρια τοποθετούνται σε διασταυρώσεις όπου καταγράφεται μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος και ελλοχεύει ο κίνδυνος πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος.
Τις νυχτερινές ώρες, ωστόσο, η κυκλοφορία των οχημάτων αραιώνει, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να μην υφίσταται λόγος για τη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών, οι οποίοι θα προκαλούσαν αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στους οδηγούς.
Όταν, λοιπόν, ο κυκλοφοριακός φόρτος πέφτει κάτω από τα προκαθορισμένα επίπεδα, τα φανάρια είτε παύουν να λειτουργούν, είτε πιο συνηθισμένα αναβοσβήνουν.
Ο κόμβος σε αυτή την περίπτωση υποβιβάζεται σε απλή διασταύρωση και η ρύθμιση της κυκλοφορίας γίνεται με πινακίδες οδικής σήμανσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φωτεινοί σηματοδότες παύουν να λειτουργούν ή αναβοσβήνουν πορτοκαλί φως μόνο σε συγκεκριμένες διασταυρώσεις και όχι στους επικίνδυνους κόμβους όπου σημειώνονται συχνά τροχαία ατυχήματα.
Τι πρέπει να κάνω όταν αναβοσβήνει πορτοκαλί φως
Όπως ορίζεται στην παράγραφο 1, στο άρθρο 6 «Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία οχημάτων» του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οδηγός υποχρεούται να ανακόπτει ταχύτητα, να προχωρά με ιδιαίτερη προσοχή και να παραχωρεί προτεραιότητα στους πεζούς και στα οχήματα που κινούνται σε άλλες διευθύνσεις.
Ποιος ρυθμίζει τα φανάρια της Αθήνας
Στο Λεκανοπέδιο υπάρχουν περί τα 35.000 φανάρια, για τον προγραμματισμό και τη συντήρηση των οποίων είναι αρμόδια η Περιφέρεια Αττικής.
Το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας μαζί με το κέντρο φωτεινής σηματοδότησης της Περιφέρειας Αττικής λειτουργούν σαν μια καλό κουρδισμένη μηχανή που ευθύνεται για την αδιάλειπτη λειτουργία των φαναριών.
Σημειώνεται, τέλος, ότι κάθε κόμβος σηματοδότησης φέρει έναν δικό του, σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή (ρυθμιστή), ενώ έχει προηγηθεί μια κυκλοφοριακή μελέτη για τον καθορισμό του χρόνου που θα μείνει αναμμένος ο πράσινος ή ο κόκκινος σηματοδότης ανάλογα με τις κυκλοφοριακές απαιτήσεις στο δρόμου.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.