
Ένας έμπειρος μηχανικός υποστηρίζει ότι μία απλή κίνηση μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο σε ό,τι αφορά στη διάρκεια του κινητήρα ενός αυτοκινήτου.
Το debate για το πόσο χρήσιμο μπορεί να αποδειχθεί το σύστημα start&stop ενός αυτοκινήτου συνεχίζεται, καθώς πληθαίνουν εκείνες οι φωνές που θεωρούν τη λειτουργία του επιβλαβή για τον κινητήρα.
Με τους επικριτές του start&stop συντάσσεται και ένας έμπειρος μηχανικός, ο οποίος μάλιστα υποστηρίζει ότι απενεργοποιώντας το εν λόγω σύστημα από τον αντίστοιχο διακόπτη μπορούμε να διπλασιάσουμε τον χρόνο ζωής ενός κινητήρα.
Σύμφωνα με τον Scotty Kilmer, το 97% των φθορών σε έναν κινητήρα λαμβάνει χώρα κατά την έναυσή του, συνεπώς κανείς δεν θα ήθελε να επαναλαμβάνεται αυτή η διαδικασία με τη συχνότητα που επιβάλλει η λειτουργία του start&stop.
Να θυμίσουμε ότι το start&stop αδρανοποιεί τον κινητήρα τις στιγμές που η λειτουργία του θεωρείται «περιττή», εξοικονομώντας κατά αυτόν τον τρόπο καύσιμο και περιορίζοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Για παράδειγμα, αν ένα αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί εξαιτίας της κυκλοφοριακής συμφόρησης, τότε ο κινητήρας παύει να προσφέρει έργο και τίθεται ξανά σε λειτουργία μόλις ο οδηγός απελευθερώσει το πεντάλ του φρένου ή πιέσει εκείνο του συμπλέκτη.
Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται κάθε φορά που το αυτοκίνητο ακινητοποιείται προσωρινά, εκτός κι αν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας ή η λειτουργία κάποιου συστήματος του οχήματος, όπως αυτό του κλιματισμού, δεν το επιτρέπουν.
Υπάρχουν, βέβαια, και εκείνοι που βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο, θεωρώντας πως το σύστημα start&stop έχει μόνο θετικά να προσφέρει, καθώς τα επιμέρους τμήματα του κινητήρα, όπως η μίζα, έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αντέχουν στις καταπονήσεις.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με έρευνα που έχει πραγματοποιηθεί, το 27% των οδηγών προχωρούν στην απενεργοποίηση του Start&Stop, θεωρώντας ότι η λειτουργία του υποβαθμίζει την άνεση ή δημιουργεί προβλήματα στον κινητήρα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.