Ένα από τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί είναι η δυσκολία εισόδου/εξόδου ή η περιστροφή του κλειδιού στη μίζα.
Πρόκειται για ένα πρόβλημα που προκαλεί την αγανάκτηση του οδηγού και μπορεί να οφείλεται σε συσσωρευμένη βρωμιά ή/και έλλειψη συντήρησης.
Δεν συντρέχει, ωστόσο, σοβαρός λόγος ανησυχίας, καθώς ως «αντίδοτο» μπορεί να λειτουργήσει μία εύκολη, ανέξοδη και απλή μέθοδος που είναι γνωστή και ως το «ιαπωνικό τρικ».
Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να προμηθευτούμε ένα… μολύβι, και να τρίψουμε τη μύτη του πάνω στο μεταλλικό άκρο του κλειδιού μας, μέχρι να σχηματιστεί ένα λεπτό στρώμα σκόνης.
Εν συνεχεία, τοποθετούμε το κλειδί στη μίζα και το περιστρέφουμε μερικές φορές. Ο γραφίτης λειτουργεί ως λιπαντικό, επιτρέποντας στο κλειδί μας να εισέλθει απρόσκοπτα στην κλειδαριά. Πρόκειται για ένα εύκολο τρικ το οποίο δεν λειτουργεί αποκλειστικά στην κλειδαριά του ΙΧ μας, αλλά και σε αυτή την πόρτα μας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με το πέρασμα του χρόνου η κλειδαριά της μίζας απορροφά σκόνη και βρωμιά, με αποτέλεσμα να φθαρούν τα κινούμενα μέρη της. Η είσοδος και περιστροφή του κλειδιού καθίσταται δύσκολη, ενώ σε πιο ακραίες περιπτώσεις το κλειδί φθείρεται υπερβολικά και ο μηχανισμός μπορεί να καταστραφεί.
Για να αποφευχθεί αυτό, πολλοί στρέφονται σε «θεραπείες» με κάποια σπρέι ή απολυμαντικά, όπως το «3 σε 1» ή το WD-40.
Οι συγκεκριμένοι τύποι υγρών, ωστόσο, απορροφούν σκόνη και βρωμιά. Θα είναι, επομένως, αποτελεσματικά βραχυπρόθεσμα, αλλά σιγά σιγά θα σχηματίσουν ένα είδος «πάστας» που μακροπρόθεσμα μπορεί να φθείρει τα κινούμενα μέρη της κλειδαριάς και να προκαλέσει ζημιά.
Αντίστοιχη φθορά μπορεί να προκληθεί και στο ίδιο το κλειδί, καθώς με το πέρασμα του χρόνου μπορεί να προκληθεί αλλοίωση στη λάμα του -το μεταλλικό τμήμα- κινδυνεύοντας να το καταστήσει άχρηστο.