Η μετάβαση από ένα χειροκίνητο σε ένα αυτόματο αυτοκίνητο μπορεί να είναι μια συναρπαστική εμπειρία αλλά φαίνεται πως κρύβει και μια σημαντική παγίδα.
Ένα συνηθισμένο λάθος, ειδικά σε στιγμές πανικού, είναι η ταυτόχρονη πίεση του γκαζιού και του φρένου, ένα αντανακλαστικό που έχει τις ρίζες του στην οδήγηση χειροκίνητων οχημάτων, όπου ο οδηγός πατάει το φρένο και το συμπλέκτη μαζί. Αυτή η φαινομενικά αθώα ενέργεια μπορεί να έχει σοβαρές και δαπανηρές συνέπειες για το αυτόματο αυτοκίνητό του.
Σε παλαιότερα μοντέλα, αυτή η ταυτόχρονη πίεση μπορούσε να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στον κινητήρα, το σύστημα πέδησης και το κιβώτιο ταχυτήτων. Ευτυχώς, τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν συστήματα προστασίας που προφυλάσσουν το κιβώτιο ταχυτήτων από υπερφόρτωση. Ωστόσο, ο κινητήρας εξακολουθεί να υποφέρει από τις απότομες αυξήσεις των στροφών και τις δυνάμεις που δέχεται, ενώ το σύστημα πέδησης μπορεί να υπερθερμανθεί, απαιτώντας την αντικατάσταση δίσκων και τακακιών πιο γρήγορα.
Για να αποφευχθούν αυτές οι δυσάρεστες και δαπανηρές καταστάσεις, οι οδηγοί καλό είναι όταν αλλάζουν από χειροκίνητο σε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων να εξοικειωθούν με το αυτοκίνητο αρχικά σε μια διαδρομή με αραιή ροή αυτοκινήτων.
Το κλειδί είναι να τοποθετήσει ο οδηγός το αριστερό πόδι σε μια άνετη θέση, όσο πιο μακριά από το φρένο, και να υπενθυμίζει στον εαυτό του ότι δεν πρέπει να το χρησιμοποιεί κατά την οδήγηση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση και των δύο ποδιών για τον έλεγχο ενός αυτόματου αυτοκινήτου είναι όχι μόνο περιττή αλλά και άβολη. Τα πεντάλ γκαζιού και φρένου είναι σκόπιμα τοποθετημένα πολύ κοντά μεταξύ τους, διευκολύνοντας τη χρήση τους με το δεξί πόδι.
Η οδήγηση ενός αυτόματου αυτοκινήτου μπορεί να είναι μια ευχάριστη και άνετη εμπειρία, αρκεί να είστε ενήμεροι για τις ιδιαιτερότητές του και να προσαρμόσετε ανάλογα τις οδηγικές σας συνήθειες. Αποφύγετε το μοιραίο λάθος της ταυτόχρονης πίεσης και των δύο πεντάλ και απολαύστε μια ομαλή και ασφαλή οδήγηση.