Σε ορισμένους επιβάτες δεν αρέσει ο ξηρός κρύος αέρας που προέρχεται από το σύστημα του κλιματισμού. Γιατί, όμως, δεν πρέπει το αυτοκίνητο να κινείται με ανοιχτά παράθυρα;
Επιπλέον, συμβαίνει καμιά φορά να στέλνει δυσάρεστες οσμές μέσω των αεραγωγών στην καμπίνα, που παράγονται στο υγρό περιβάλλον του ψυγείου του. Ως εκ τούτου, πολλοί οδηγοί ανοίγουν τα παράθυρα και αερίζουν την καμπίνα εν κινήσει.
Γιατί όμως αυτή η μέθοδος δε θεωρείται πάντα σωστή;
Τις περισσότερες φορές, οι οδηγοί κλείνουν το κλιματιστικό με την ελπίδα να εξοικονομήσουν καύσιμα. Ωστόσο, τα πειράματα και οι δοκιμές που έχουν πραγματοποιηθεί δείχνουν ότι η οδήγηση με τα παράθυρα ανοιχτά ανεβάζει την κατανάλωση καυσίμου. Όταν τα παράθυρα είναι ανοιχτά, διαταράσσεται η αεροδυναμική του αυτοκινήτου και δεν υπάρχει ομαλή ροή του αέρα.
Η αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση επιβραδύνει το αυτοκίνητο με αποτέλεσμα να καταναλώνει περισσότερο καύσιμο για να διατηρήσει την ταχύτητά του. Μάλιστα, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται σε τέτοιο βαθμό που μπορεί ακόμη και να ξεπεράσει αυτήν ενός αυτοκινήτου με ενεργοποιημένο το σύστημα κλιματισμού.
Πέρα όμως από την αύξηση της κατανάλωσης, ο αερισμός της καμπίνας από τα ανοιχτά παράθυρα, μπορεί να οδηγήσει σε τοπική υποθερμία του σώματος του οδηγού ή του συνοδηγού. Επιπλέον, τα ανοιχτά παράθυρα μπορούν εύκολα να προκαλέσουν κρυολόγημα στους μικρούς ηλικιακά επιβάτες.
Ένας ακόμα λόγος για τον οποίο πρέπει να χρησιμοποιείται το σύστημα κλιματισμού είναι η αξιοπιστία του. Και αυτό γιατί εάν δεν το θέτουμε συχνά σε λειτουργία υπάρχει το ενδεχόμενο να παρουσιάσει βλάβες. Η χρήση του συστήματος κλιματισμού δε μας δροσίζει μόνο, αλλά η λειτουργία του λιπαίνει και διατηρεί σε καλή κατάσταση τα μηχανικά του μέρη.
Επιπλέον, αν δε λειτουργεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, εμφανίζονται δυσάρεστες οσμές στο σύστημα. Εκεί πολλαπλασιάζονται παθογόνα μικρόβια και επιβλαβή σωματίδια μούχλας. Εάν ανάβετε το κλιματιστικό περιοδικά, να ξέρετε ότι ο αέρας του μπορεί να προκαλέσει αναπνευστικές ασθένειες. Επομένως, εάν το κλιματιστικό έχει να ενεργοποιηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα πρέπει πρώτα να απολυμανθεί και να καθαριστεί και μετά να χρησιμοποιηθεί.
Το κυριότερο όμως πρόβλημα που δημιουργείται όταν οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα είναι ότι μεγάλη ποσότητα σκόνης και λεπτών σωματιδίων που συσσωρεύονται στο δρόμο, αποτελούν απειλή για τους επιβάτες.
Τα σωματίδια καουτσούκ από τα ελαστικά, οι ρύποι των καυσίμων, η σκόνη από τα τακάκια των φρένων και άλλες ουσίες κατακάθονται στην άσφαλτο και ανασηκώνονται με το ρεύμα αέρα που δημιουργεί η κίνηση των αυτοκινήτων. Όλες αυτές οι ουσίες δεν κάνουν καλό στον ανθρώπινο οργανισμό και μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο.
Από την άλλη, τα καυσαέρια που εκπέμπουν τα οχήματα δεν είναι λιγότερο επικίνδυνα, και σε πιθανή μεγάλη συγκέντρωσή τους μπορούν να προκαλέσουν ζάλη, πονοκέφαλο, ναυτία και να οδηγήσουν σε λιποθυμία.
Όπως αντιλαμβάνεστε, δε συνιστάται η εισπνοή της σκόνης και των καυσαερίων του δρόμου. Οπότε είναι καλύτερο να κλείσετε τα παράθυρα του αυτοκινήτου, να ανοίξετε το κλιματιστικό και να βάλετε ένα καλό φίλτρο στην καμπίνα επιβατών, που όχι μόνο θα συγκρατεί τη σκόνη, αλλά αντιμετωπίζει και τα καυσαέρια.