Πέρσι πέτυχε το ακατόρθωτο. Να αποτελέσει το πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις παγκοσμίως, ανεξαρτήτως καυσίμου. Για όλο τον πλανήτη. Φέτος, το Model Y έχει χάσει κάμποση από τη δυναμική του στις πωλήσεις, επειδή πολλοί περιμένουν το ανανεωμένο μοντέλο.
Πολύ σωστά σκέπτονται ότι αν το Model Y Juniper είναι αντίστοιχα βελτιωμένο με το facelift του Model 3, το Highland, είναι κρίμα να βρεθούν με το παλιό μοντέλο για λίγους μήνες αναμονής. Η κατάσταση είναι πιο έντονη στην ευρωπαϊκή ήπειρο, όπου το ηλεκτρικό crossover έχει πέσει σε πωλήσεις. Για παράδειγμα, ενώ τον Μάιο του 2023 ήταν πρώτο, τον αντίστοιχο μήνα της φετινής χρονιάς ήταν 18ο!
Στις ΗΠΑ πάντως, πουλάει σα ζεστό ψωμάκι. Φαίνεται πείστηκαν από τα λεγόμενα του Elon Musk, ότι η ανανεωμένη έκδοση θα αργήσει κάμποσο ακόμα, οπότε ψωνίζουν το υπάρχον. Ενδέχεται μάλιστα να υπερκεράσει μέχρι το τέλος του 2024 και τον ηγέτη των πωλήσεων, το Toyota RAV4. Πέρα από το κονταροχτύπημα των δύο μοντέλων, είναι αξιοσημείωτη μια αλλαγή νοοτροπίας που συμβαίνει στα αμερικανικά αγοραστικά ήθη.
Εκεί που στην πρωτοκαθεδρία βρισκόταν πάντα ένα θηριώδες διπλοκάμπινο, φέτος το Ford F-150 έχει πέσει στην 3η θέση. Δεν απέχει πολύ από τους πρωτοπόρους, αλλά συνήθιζαν να βλέπουν την πλάτη του, ενώ τώρα βλέπει αυτό τη δική τους.
Στην 4η θέση βρίσκεται άλλο ένα SUV, το Honda CR-V, επιβεβαιώνοντας τη σχετική απομάκρυνση των Αμερικανών από τις καρότσες. Ακολουθεί η Chevrolet Silverado, δύο Toyota — Camry και Corolla, το GMC Sierra 1500, το θηριώδες Nissan Rogue, η Chevrolet Equinox και το Honda Civic.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι — παραδοσιακά σκεπτικοί προς την ηλεκτροκίνηση — Αμερικανοί βλέπουν τα EV να αυξάνονται κατά 8,1% σε σχέση με το 2023. Αναντιστοιχία με τη Γηραιά Ήπειρο δηλαδή, όπου τα ηλεκτρικά βρίσκονται σε κάμψη. Αν και για να είμαστε ακριβείς, παρά τη μείωση, οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να αγοράζουν περισσότερα ηλεκτρικά από τους Αμερικανούς. Αντιπροσωπεύουν το 14,4% των πωλήσεων, ενώ στην αμερικανική αγορά βρίσκονται στο 9,0%.
Την ίδια στιγμή, το Model Y λάμπει και στην κινεζική αγορά, όπου αποτελεί το πιο καλοπουλημένο SUV ανεξαρτήτως καυσίμου από την αρχή της χρονιάς.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.