Θυμάσαι το Caterham Project V; Το ηλεκτρικό πρωτότυπο έκανε το ντεμπούτο του πέρσι στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood με το — εντυπωσιακά χαμηλό για EV — βάρος των 1.190 kg. Με βλέψεις να μπει στην παραγωγή το 2025.

Καθώς όμως η Caterham ποτέ δεν εξέλισσε δικούς της κινητήρες, αλλά έπαιρνε έτοιμους από άλλες εταιρείες, έτσι προτίθεται να κάνει και τώρα με το ηλεκτρικό της κουπέ. Και θα απευθυνθεί στη Yamaha. Το όλο πρότζεκτ έχει πάρει μια μικρή αναβολή, αφού τώρα λέγεται ότι η παραγωγή θα ξεκινήσει κάποια στιγμή το 2026.

Η βρετανική φίρμα δεν υπεισέρχεται σε λεπτομέρειες για τον ηλεκτροκινητήρα της Yamaha, αλλά το αρχικό Project V ήταν πισωκίνητο με 272 ίππους και αναλογία kg ανά ίππο λίγο πάνω από το «4». Ελπίζουμε τα παραπάνω νούμερα να παραμείνουν και στο τελικό μοντέλο.

Το εκθεσιακό πρωτότυπο στο Goodwood είχε διάταξη 2+1, αλλά αναφερόταν ότι προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης μιας 4ης θέσης. Με σασί κατασκευασμένο από ανθρακόνημα κι αλουμίνιο και ρυθμιζόμενη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω, οι Βρετανοί έκαναν λόγο για 0-100 km/h που θα ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 4,5″ και τελική ταχύτητα που θα αγγίζει τα 230 km/h. Δεν θα εκπλαγούμε αν είναι ακόμα ταχύτερο στην πράξη.

Το Project V φορούσε μπαταρία με χωρητικότητα 55 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως 400 km, ενώ ανέφερε ότι η φόρτιση από το 20% έως το 80% σε ταχυφορτιστή DC 150 kW μπορεί να ολοκληρωθεί σε μόλις 15′. Απομένει να δούμε τι νούμερα θα προσφέρει το τελικό προϊόν.

Η Yamaha πάντως αποτελεί εχέγγυο. Κάμποσα χρόνια τώρα έχει εξελίξει τον δικό της ηλεκτροκινητήρα με 475 ίππους. Όχι πως έχει εγκαταλείψει τελείως την ιδέα των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Πέρσι παρουσίασε ένα Buggy υδρογόνου.

Πηγαίνοντας πιο πίσω, βοήθησε την Toyota να εξελίξει το 2000GT τη δεκαετία του 1960, πριν κατασκευάσει τους V6 SHO και V8 SHO για λογαριασμό της Ford. Ίσως η πιο γνωστή εμπλοκή της ήταν στον ατμοσφαιρικό V10 του Lexus LFA.

Η λίστα περιλαμβάνει έναν V8 για τη Volvo καθώς και 4κύλινδρους κινητήρες για τα Toyota Celica, MR2 και τη Lotus Elise. Και βέβαια, κάμποσες φορές έκανε την απόπειρα να παρουσιάσει ολόκληρο αυτοκίνητο.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η πιο γνωστή είναι το 1992 με το V12 OX99-11,  θέλοντας να περάσει στην παραγωγή την εμπλοκή της στην Formula 1 από το 1989. Και το 2015, με ένα μικρό διθέσιο πόλης, αλά Smart.