Όταν η ηλεκτροκίνηση έκανε τα πρώτα της δειλά βήματα, οι τιμές των EV μοντέλων ήταν στα ύψη. Οι ιθύνοντες υπόσχονταν ότι κάποια στιγμή στο μέλλον, οι τιμές θα εξισώνονταν. Και να το νέο Opel Frontera, το πρώτο μοντέλο που κοστίζει το ίδιο και στις δύο εκδόσεις.
Ακριβώς, είτε με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είτε με 100% ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η είδηση μας έρχεται από τη Μεγάλη Βρετανία, όπου το Opel Frontera — Vauxhall για την ακρίβεια — τιμάται £23.495 (€27.950) είτε ως αμιγώς EV, είτε ως θερμικό 1.2 με 100 ίππους. Αν μάλιστα κάποιος επιλέξει τη θερμική έκδοση με τους 136 ίππους, τότε θα πληρώσει £1.500 (€1.800) παραπάνω.
Να διευκρινήσουμε ότι πρόκειται για εξίσωση τιμών χωρίς να προσμετράται η κρατική επιδότηση. Αν μπει κι αυτή στην εξίσωση, τότε πολλά μοντέλα καταλήγουν να κοστίζουν φθηνότερα εφόσον αγοραστούν ως αμιγώς ηλεκτρικά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Alfa Romeo Junior. Αν συνυπολογιστούν τα €9 χιλιάρικα της κρατικής επιδότησης, η ηλεκτρική έκδοση κοστίζει €1.000 φθηνότερα από την αντίστοιχη υβριδική. Με 20 επιπλέον ίππους και χαμηλότερο κόστος κίνησης, αλλά κι αυτονομία που δεν ξεπερνά τα 410 km.
Η σύγκλιση των τιμών οφείλεται σε δύο παράγοντες. Ο ένας είναι ότι τα τελευταία χρόνια, τα θερμικά μοντέλα έχουν ακριβύνει σημ. Ο άλλος ότι το κόστος των μπαταριών ακολουθεί φθίνουσα πορεία. Οπότε συναντιούνται κάπου στη μέση.
Το Γραφείο Τεχνολογιών Οχημάτων του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ δημοσίευσε πρόσφατα μία νέα έρευνα, σχετικά με το κόστος των EV μπαταριών. Καταλήγει στο ότι από $1.415 ανά kWh το 2008, το 2023 η kWh κοστίζει $139, δηλαδή λιγότερο από το 1/10. Βέβαια, τα παραπάνω νούμερα δεν συνυπολογίζουν τον πληθωρισμό.
Η συνταρακτική πτώση ήταν μέχρι και το 2013. Την τελευταία δεκαετία, το κόστος της μπαταρίας μειώνεται συνεχώς, αλλά με πολύ μικρότερο ρυθμό.
Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ακόμα κάμποσο δρόμο να διανύσουν για να τιμώνται καθολικώς το ίδιο με τα αντίστοιχα θερμικά. Ωστόσο, η τιμολόγηση του νέου Opel Frontera στη Μεγάλη Βρετανία είναι ένα πρώτο θετικό βήμα προς το ποθούμενο. Ειδικά αν σκεφτούμε ότι ο Όμιλος Stellantis αναφέρει ότι τα ηλεκτρικά του μοντέλα κοστίζουν 31% παραπάνω από τα ΜΕΚ «αδελφάκια» τους.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.