
Η αναβίωση του Nissan Primera θα μπορούσε να βοηθήσει τους Ιάπωνες στον αγώνα επιβίωσης που δίνουν αυτή τη στιγμή. Τόσο έντονο, που πρόσφατα οδήγησε στην παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου της.
Το Nissan Primera παρουσιάστηκε αρχικά το 1990 ως το μεσαίο σεντάν της Nissan για την Ιαπωνία και την Ευρώπη. Ακολούθησε μια δεύτερη γενιά το 1996 και μια τρίτη το 2001. Η παραγωγή ολοκληρώθηκε το 2007, χωρίς άμεσο διάδοχο. Τώρα, η ιαπωνική εταιρεία σπεύδει να κατοχυρώσει εμπορικά την ονομασία του καλοπουλημένου της μοντέλου στη Νοτιοανατολική Ασία. Κίνηση που ίσως υποδηλώνει ότι η μάρκα εξετάζει το ενδεχόμενο να το νεκραναστήσει.
Υπάρχει η περίπτωση οι Ιάπωνες απλώς να καλύπτουν τα νώτα τους, προστατεύοντας τα δικαιώματά τους σε μια παλιά ονομασία. Αλλά από τη στιγμή που ψάχνουν λύσεις που θα τους κρατήσουν στη ζωή, θεωρούμε πολύ πιθανότερο ένα σχέδιο για την αναβίωση του Primera.
Ενώ οι προηγούμενες γενιές κλήθηκαν να ανταγωνιστούν το VW Passat, το Ford Mondeo, το Opel Vectra, το Mazda6, το Toyota Avensis, τη Renault Laguna και το Peugeot 406, τώρα ο ανταγωνισμός θα είναι διαφορετικός. Καταρχάς, στην εποχή των SUV, οι παραπάνω μπερλίνες καταργήθηκαν σταδιακά, εκτός από το Passat. Τώρα, θα πρέπει να αντιμετωπίσει το Tesla Model 3, το Volkswagen ID.7 και μια πλειάδα κινεζικών μοντέλων.
Οπότε, τι εμπορικό νόημα έχει μια μπερλίνα τη δεδομένη χρονική στιγμή; Τα σεντάν παραμένουν αρκετά δημοφιλή στην Κίνα και από τη στιγμή που οι Κινέζοι ψηφίζουν μπαταριοκίνητα, ένα ηλεκτρικό Primera θα σημείωνε αξιόλογες πωλήσεις.
Τον Μάρτιο του 2024, η Nissan δεσμεύτηκε να παρουσιάσει τουλάχιστον 30 νέα μοντέλα μέχρι το 2026, 14 θερμικά και 16 ηλεκτρικά. Ωστόσο, λίγους μήνες αργότερα, δήλωσε ότι ορισμένα από αυτά ενδέχεται να καθυστερήσουν.
Υπάρχει περίπτωση το Primera να επιστρέψει ως SUV ή crossover; Μην ξεχνάμε ότι το επόμενο LEAF θα υιοθετήσει SUV αμάξωμα, αντί για το χάτσμπακ των δύο πρώτων γενιών. Από την άλλη, πόσα SUV και crossover θα χωρέσουν στην γκάμα της Nissan; Μαζί με το LEAF, υπάρχουν ήδη τα Juke, Qashqai και X-Trail.
Άλλωστε, η Nissan έχει σχεδόν έτοιμο ένα σεντάν ηλεκτρικό Primera. Είναι το κινεζικών προδιαγραφών Dongfeng N7. Κίνηση παρόμοια με τη στρατηγική της Mazda με το 6e, το οποίο βασίζεται στο σεντάν Deepal SL03. Που παράγεται από τον Κινέζο συνεργάτη της Mazda, Changan.
Το ηλεκτρικό 6e της Mazda αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη αργότερα μες στη χρονιά. Έτσι, αν η Nissan θέλει να μπει στη δράση των ηλεκτρικών σεντάν χωρίς να εφεύρει εκ νέου τον τροχό, αυτή θα μπορούσε να είναι η καλύτερη κίνηση.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.