Παρά τα πολλά νέα μοντέλα που είδαμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, το Peugeot E-3008 συγκέντρωσε πολλή προσοχή χάρη στην τεράστια μπαταρία του. Δεν είναι κάθε μέρα που συναντάς ένα ευρωπαϊκό SUV με αυτονομία 700 km, πάντα κατά το πρωτόκολλο δοκιμών WLTP.
Για να το πετύχει αυτό, το Peugeot E-3008 φοράει μπαταρία 101 kWh, από τις οποίες είναι προσβάσιμες οι 96,9. Παρά την τεράστια χωρητικότητα, ο Όμιλος Stellantis ανακοινώνει τιμή που σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές κυμαίνεται πέριξ των €55.000, δηλαδή είναι με διαφορά το φθηνότερο ηλεκτρικό με τόσο μεγάλη μπαταρία.
Η Stellantis έχει μερίδιο στην εταιρεία μπαταριών ACC, μια κοινοπραξία που δημιουργήθηκε μαζί με την TotalEnergies και τη Mercedes-Benz. Κάθε εταιρεία κατέχει το 33% των μετοχών. Η μπαταρία της ACC έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Αρχικά θα φορεθει στα Peugeot E-3008 και E-408. Σύντομα, θα ακολουθήσει και το Opel Grandland και στο μέλλον θα τη δούμε στη νέα Alfa Romeo Giulia και στη Stelvio, που όμως θα βασίζονται στην πλατφόρμα STLA Large.
Η εν λόγω μπαταρία παράγεται στο γαλλικό gigafactory της ACC, που εδρεύει στο Douvrin. Αυτό είναι το μοναδικό gigafactory που λειτουργεί επί του παρόντος, καθώς το γερμανικό στο Kaiserslautern είναι ακόμη υπό κατασκευή και το ιταλικό στο Termoli βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε παύση.
Η μπαταρία των 101 kWh έχει συμβατική χημεία λιθίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) κι 400-βολτη αρχιτεκτονική, οπότε θα χρειαστεί περίπου 27′ για να φορτίσει από το 20% στο 80%. Δεν γνωρίζουμε πόσο ζυγίζει, αλλά ξέρουμε ότι το Peugeot Ε-3008 σταματά τη ζυγαριά στα 2.241 kg, περίπου 600 kg πάνω από το αυτόματο ήπια υβριδικό 1.2 των 136 ίππων.
Το γαλλικό crossover μπορεί να καυχιέται ότι είναι με διαφορά το φθηνότερο ηλεκτρικό με 3ψήφια χωρητικότητα μπαταρίας. Τα υπόλοιπα τιμολογούνται κοντά ή πάνω από τα €100.000, με τη λίστα να περιλαμβάνει τα Tesla Model S και Χ, την Porsche Macan EV, την BMW i7 M70, το Volvo EX90, την Porsche Taycan 4S, τη Maserati Grecale Folgore και το Audi SQ6 e-tron.
Δεν είναι όμως το φθηνότερο που ανήκει στο club των 700+ km, πάντα κατά WLTP. Αυτή η διάκριση ανήκει στο πισωκίνητο Model 3 Long Range των 702 km, που τιμάται €44.990 στην ελληνική αγορά.