Το φλας είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για την ασφαλή οδήγηση, ωστόσο συχνά χρησιμοποιείται ακατάλληλα ή καθόλου στους ελληνικούς δρόμους.
Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε έρθει αντιμέτωποι με έναν αναποφάσιστο ή νευρικό οδηγό που θέλει να κάνει ελιγμό, αλλά διστάζει και δεν ενημερώνει κανέναν για τις προθέσεις του.
Ο οδηγός που προτίθεται να εκτελέσει ελιγμό, οφείλει προηγουμένως να βεβαιωθεί ότι μπορεί να το κάνει χωρίς κίνδυνο, ή παρακώλυση των λοιπών χρηστών του δρόμου, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση, την κατεύθυνση και την ταχύτητά τους.
Για αυτό τον λόγο υπάρχουν τα φλας. Ενημερώνεις τους υπόλοιπους οδηγούς και τους πεζόυς για την πρόθεσή σου, και πράττουν αναλόγως χωρίς νεύρα και καθυστερήσεις.
Τα φώτα δείκτη κατεύθυνσης, έτσι ονομάζει τα φλας ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, πρέπει να αναβοσβήνουν με ρυθμό 60 έως 120 “παλμούς” το λεπτό και να είναι ορατά μέρα και νύχτα.
Σε περίπτωση βλάβης των φλας, ο οδηγός υποχρεούται να δώσει τα ακόλουθα σήματα με το χέρι:
α) έκταση του βραχίονα για στροφή προς την κατεύθυνση αυτού
β) κάμψη του βραχίονα προς τα πάνω για στροφή προς την αντίθετη πλευρά αυτού
γ) κάμψη του βραχίονα προς τα κάτω, για τον ελιγμό στάθμευσης
Σχετικά με το πρόστιμο, η μη χρήση του φλας τιμωρείται με 80 ευρώ, ενώ σε περίπτωση που δεν λειτουργούν με τον προβλεπόμενο τρόπο ή απουσιάζουν, ο οδηγός τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ.