Η παραγωγή του Renault Twizy σταμάτησε τον Σεπτέμβριο του 2023, αλλά τώρα το ιδιόμορφο ηλεκτρικό πόλης επιστρέφει. Πλέον θα ονομάζεται Mobilize Duo, αλλά αυτή τη φορά με πολύ μεγαλύτερη αυτονομία κι έμφαση στον εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας.
Η Mobilize είναι μια νέα υπό-μπράντα των Γάλλων κι εστιάζει σε υπηρεσίες κινητικότητας, με κοινόχρηστα οχήματα και συνδρομητικά προγράμματα. Τα μοντέλα της, Duo/Bento, θα κάνουν το ντεμπούτο τους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού κι αποτελούν αντίστοιχα την επιβατική και την επαγγελματική έκδοση του νέου Renault Twizy. Τι το καινούργιο ενσωματώνουν; Καταρχάς έχουν πόρτες και μάλιστα ανοίγουν προς τα πάνω, λες κι είμαστε σε Lamborghini.
Επιπλέον, πρόσθετος εξοπλισμός άνεσης κι ασφάλειας φέρνει το 4κυκλο πιο κοντά στα κανονικά αυτοκίνητα. Έχει θερμαινόμενο κάθισμα οδηγού, κλιματισμό και Bluetooth, αλλά κι αερόσακο. Στοιχεία που το διαχωρίζουν από μοντέλα όπως το Citroën Ami. Τα 4κυκλα εξαιρούνται από ορισμένες απαιτήσεις ασφάλειας, αλλά το Duo κάνει τη διαφορά.
Να θυμίσουμε ότι τα L6e μπορούν να οδηγηθούν σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες από 14χρονους χωρίς δίπλωμα αυτοκινήτου. Περιορίζονται στους οκτώ ίππους και τα 45 kmh. Τα L7e απαιτούν άδεια οδήγησης κι επιτρέπεται να αναπτύξουν έως 80 kmh. Η Mobilize κατασκευάζει δύο διαφορετικά Duo για να ταιριάζουν σε κάθε κατηγορία.
Το ισχυρότερο Duo φοράει το ηλεκτρομοτέρ του Austral και παρότι η Renault δεν ανακοινώνει την ακριβή ισχύ, δηλώνει ότι NMC μπαταρία των 10,3 kWh προσφέρει αυτονομία 160 km. Ακόμα και στις χείριστες καιρικές συνθήκες, θα βγάλει τουλάχιστον 100 km, ισχυρίζονται οι Γάλλοι. Η φόρτισή της από το 20 έως το 80% διαρκεί κάτι λιγότερο από τέσσερις ώρες σε AC φορτιστή κι ελάχιστα λιγότερο σε DC.
Η αναβίωση του Renault Twizy έχει μήκος 2.430 mm και πλάτος 1.300 mm, ενώ ο κύκλος στροφής είναι στα 6,8 m. Επομένως παρκάρει κι ελίσσεται παντού. Η Mobilize λέει ότι αποτελείται από το 1/5 του αριθμού των εξαρτημάτων που χρειάζεται ένα κανονικό αυτοκίνητο και ότι το 40% αυτών ανακυκλώνονται.
Οι τιμές στη Γαλλία ξεκινούν από τα €9.090 για την πιο αργή έκδοση, το Duo 45 Neo. Μπορείς να δώσεις €2.090 προκαταβολή και να πληρώνεις μηνιαίες δόσεις των μόλις €29. Το ταχύτερο Duo 80 Pro κοστίζει €10.700 και το πολυτελέστερο Duo 80 Evo είναι στα €11.600.
Το επαγγελματικό Bento καταργεί το πίσω κάθισμα για χάρη ενός αποθηκευτικού χώρου και κοστίζει €10.000 προ φόρων. Χωρά 649 lt αλλά προσθέτει 110 mm στο μήκος και μειώνει την αυτονομία στα 149 km.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.