Η Toyota άργησε να ενταχθεί στην ηλεκτροκίνηση, εμμένοντας στο πλάνο της για την υβριδική τεχνολογία. Ωστόσο, έχει πραγματοποιήσει κάποιες βαρύγδουπες δηλώσεις για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης.
Η εταιρεία του Akio Toyoda υποστηρίζει ότι θα φέρουν αλματώδη εξέλιξη αναφορικά με την αυτονομία και την ταχύτητα φόρτισης. Και να που τώρα το ιαπωνικό Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας έρχεται να εγκρίνει τα πλάνα της για την κατασκευή των μπαταριών στερεάς κατάστασης. Με την επίσημη έναρξη της παραγωγής να έχει οριστεί κάποια στιγμή εντός του 2026.
Γνωρίζουμε ήδη από την προηγούμενη χρονιά ότι η Toyota θα χρειαστεί αρκετά χρόνια ώστε να γιγαντώσει την παραγωγή τους. Μπορεί το 2026 να απέχει μόλις δύο χρόνια, ωστόσο η πραγματική μαζική παραγωγή σχεδιάζεται για το «μετά το 2030». Ακόμα και στην αλλαγή της δεκαετίας, που η Toyota κι η Idemitsu σχεδιάζουν να εισέλθουν σε μια «φάση μαζικής παραγωγής», θα κατασκευάζονται μπαταρίες που θα επαρκούν για μόλις «κάμποσες 10άδες χιλιάδες οχήματα».
Για την Toyota που πουλάει άνω των 10 εκατομμυρίων οχημάτων τον χρόνο, το παραπάνω νούμερο είναι ψίχουλα. Αν λοιπόν αναμένεις μια ηλεκτρική Corolla με μπαταρίες στερεάς κατάστασης, έχε κατά νου ότι η νέα τεχνολογία θα ενσωματωθεί πρώτα σε πανάκριβα μοντέλα της Lexus και θα αργήσει πολύ να εκλαϊκευθεί.
Οι Ιάπωνες υπόσχονται ότι οι νέες μπαταρίες θα επιτρέπουν αυτονομίες έως τα 1.200 km, θα γεμίζουν πλήρως σε ένα 10λεπτο και γενικώς θα παντρέψουν την ξενοιασιά των υγρών καυσίμων με την ηλεκτροκίνηση.
Η Toyota δεν είναι η μόνη που ανυπομονεί για τη νέα τεχνολογία. Οι Κινέζοι φαίνεται να βρίσκονται στην πρωτοπορία των εξελίξεων. Ήδη η SAIC, μητρική της MG, υπόσχεται ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, θα μπουν σε ηλεκτρικό της μοντέλο από το 2025 κιόλας.
Η IM Motor, «αδερφή» μάρκα της MG, έχει ήδη καλύψει τη μισή απόσταση, αφού η νέα της μπερλίνα L6 έχει μπαταρίες ημί-στερεάς κατάστασης. Με χωρητικότητα 133 kWh, το L6 έχει επίσημη αυτονομία 1.083 km σύμφωνα με το κινεζικό πρωτόκολλο CLTC. Σε ισχυρό ταχυφορτιστή, μπορεί να ανακτήσει 400 km αυτονομίας σε 12′.
Μπαταρία ημί-στερέας κατάστασης προσφέρει κι η Nio. Διατίθεται μάλιστα αποκλειστικά για ενοικίαση στο μοντέλο ET7 Ultra Long Range. Με χωρητικότητα 150 kWh, προσφέρει 1.000+ km αυτονομία.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.