Θα έλεγε κανείς ότι δεν είναι μια καλή περίοδος για την Toyota. Ο ιαπωνικός κολοσσός συγκλονίζεται εδώ και μήνες από παρατυπίες για εξαπάτηση σε διάφορες δοκιμές, από πρόσκρουσης μέχρι παραποίηση των δεδομένων εκπομπών ρύπων.
Την ίδια στιγμή, τρέχει μια ανάκληση 100.000 κινητήρων σε Toyota Tundra και Lexus LX στις ΗΠΑ. Στην ίδια χώρα όπου οι αγοραστές των υδρογονοκίνητων Mirai στρέφονται με αγωγές ενάντια στην ιαπωνική εταιρεία για παραπλάνηση. Ταυτόχρονα, βλέπει τις πωλήσεις της να πέφτουν ως απόλυτο νούμερο.
Το χρήμα συνεχίζει να κυλά ζεστό στα ταμεία της εταιρείας του Akio Toyoda. $8,9 δισεκατομμύρια, για να το κάνουμε πιο χειροπιαστό. Τόσα ήταν τα κέρδη της Toyota από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, το δεύτερο 3μηνο του οικονομικού έτους. Αύξηση 1,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι και νούμερο ρεκόρ για τους Ιάπωνες.
Εν τω μεταξύ, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Toyota μειώθηκαν κατά 1,9% για το ίδιο χρονικό διάστημα. Με τη μεγαλύτερη μείωση να σημειώνεται στην Ιαπωνία, 14%, εξαιτίας της παύσης της πώλησης πολλών μοντέλων λόγω του προαναφερθέντος ζητήματος με τα προβλήματα πιστοποίησης οχημάτων.
H Toyota βρήκε απάγκιο στη Βόρεια Αμερική, όπου είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 14,3% κατά το πρώτο 6μηνο του έτους. Αντίστοιχη «πλάτη» έβαλε κι η Ευρώπη, όπου κατά το πρώτο 5μηνο του έτους, η εταιρεία είδε τις πωλήσεις της να είναι ανεβασμένες κατά 17%, φτάνοντας τις 324.457 μονάδες.
Χωρίς αυτές τις δύο αγορές, τα οικονομικά στοιχεία της Toyota σίγουρα θα ήταν πολύ διαφορετικά.
Πώς όμως σημειώνει κέρδη ρεκόρ μια εταιρεία με μείωση των συνολικών πωλήσεων; Ο κύριος λόγος είναι η υποτίμηση του ιαπωνικού γεν, το οποίο δείχνει ήδη σημάδια ανάκαμψης, σημειώνει το Nikkei Asia.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.