Μέρος των προσπαθειών της Toyota Gazoo Racing στο αγωνιστικό πρόγραμμα του FIA WEC, επικεντρώνονται και στην κατασκευή ενός αγωνιστικού επόμενης γενιάς που θα κινείται με υδρογόνο.
Το αγωνιστικό πρωτάθλημα έχει ήδη προαναγγείλει ότι θα επιτρέψει σε υδρογονοκίνητα οχήματα να διαγωνίζονται στην κατηγορία Hypercar, όπου η Toyota συμμετέχει επί του παρόντος με το υβριδικό βενζίνης GR010. Τα υδρογονοκίνητα αγωνιστικά αναμενόταν να ξεκινήσουν τη σεζόν του 2026, κάτι που όμως έλαβε διετή παράταση.
Κατά τη διάρκεια του εφετινού αγώνα των 24 Ωρών του Le Mans τον Ιούνιο, η Toyota παρουσίασε ένα πρωτότυπο GR H2, το αγωνιστικό υδρογόνου που ετοιμάζει.
Οι κανονισμοί δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί σχετικά με το επίμαχο καύσιμο κι η Toyota περιμένει υπομονετικά τις σχετικές διασαφηνίσεις από τη FIA και την ACO. Δεν είναι ακόμη σαφές εάν οι κανονισμοί θα επιτρέπουν την καύση υδρογόνου, την οποία προτιμά η Toyota, ή εάν τα αγωνιστικά πρέπει να είναι ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Να διευκρινίσουμε ότι σε μια κυψέλη καυσίμου, η ισχύς παράγεται από τη μετατροπή χημικής ενέργειας σε μηχανική από την αντίδραση του υδρογόνου και του οξυγόνου, με τη μορφή συνεχούς ηλεκτρικού ρεύματος για την τροφοδοσία ενός ηλεκτρικού κινητήρα. Η σπανιότερη απευθείας καύση του υδρογόνου γίνεται σε κλασικό κινητήρα εσωτερικής καύσης..
Έτσι, δεν γνωρίζουμε ακόμη εάν οι ομάδες θα επιτρέπεται να αποθηκεύουν υδρογόνο σε υγρή μορφή στα αγωνιστικά τους αυτοκίνητα. Και δεν υπάρχει σαφήνεια σχετικά με το τι θα ισχύει στα πιτ στοπ. Η Toyota, ωστόσο, είναι αποφασισμένη να συμμετάσχει περνώντας το μήνυμά της, σε οποιαδήποτε μορφή του υδρογόνου.
Τη σεζόν 2028, οι κατασκευαστές που επιθυμούν να λάβουν μέρος με υδρογονοκίνητα αγωνιστικά, θα περιοριστούν σε μόλις τρεις αγώνες πριν την πλήρη σεζόν του 2029.
Η Toyota χρησιμοποιεί το GR010 της από το 2021 με ελάχιστες αλλαγές γιατί υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να εξελίξει τον αντικαταστάτη του ταυτόχρονα με το GR H2. Επομένως, το GR010 θα συνεχίσει με περιορισμένη εξέλιξη έως ότου η Toyota εισέλθει σε μια πλήρη υδρογονοκίνητη αγωνιστική εμπλοκή.
Ήδη μία GR Corolla με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου αγωνίζεται στο πρωτάθλημα Super Taikyu της Ιαπωνίας. Συμμετείχε μάλιστα στο Idemitsu 1500 Super Endurance στην Ταϊλάνδη για να κάνει δοκιμές αξιοπιστίας.
Από τη στιγμή που πιθανότατα γνωρίζει περισσότερα για τους αγώνες με καύσιμο υδρογόνου από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία στον πλανήτη, αν κάποιος μπορεί να κερδίσει τις 24 Ώρες του Le Mans με το συγκεκριμένο καύσιμο, αυτή θα είναι η Toyota.
Δείτε το σχετικό video στο drive.gr