Με πρωτοποριακό σχεδιασμό, αποδοτικότητα, χαμηλή κατανάλωση και την γνωστή αξιοπιστία της ιαπωνικής φίρμας, το Toyota Yaris κέρδισε και συνεχίζει να κερδίζει την εμπιστοσύνη εκατομμυρίων οδηγών σε όλο τον κόσμο.
Η ιστορία του Yaris ξεκινά το 1997 με το πρωτότυπο Funtime που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης. Έναν χρόνο αργότερα, το Yaris παρουσιάστηκε στην Έκθεση του Παρισιού και το 1999 ξεκίνησε την εμπορική του πορεία, ως ο διάδοχος του επίσης επιτυχημένου Toyota Yaris. O προσανατολισμός του ήταν εξαρχής συγκεκριμένος, μιας και σχεδιάστηκε για να ικανοποιήσει τις αυξανόμενες ανάγκες της αγοράς για μικρά, ευέλικτα και οικονομικά αυτοκίνητα.
Με έναν τολμηρό και μοντέρνο σχεδιασμό, κατάφερε να ξεχωρίσει από την πρώτη στιγμή, την ώρα που πρωτοποριακό εσωτερικό του, με το ψηφιακό ταμπλό στο κέντρο να είναι μια νέα πρόταση για την εποχή. Πίσω από την πρώτη γενιά του Yaris βρίσκεται ένας συμπατριώτης μας, ο κύριος Σωτήρης Κωβός, ο οποίος σπούδασε σχέδιο αυτοκινήτου στο φημισμένο ArtCenter College of Design στο Vevey της Ελβετίας. Και μεταξύ άλλων, εργάστηκε με επιτυχία σε Peugeot, Mazda, Lexus και Audi.
Ο Έλληνας σχεδιαστής είχε όραμα να δημιουργήσει ένα μοντέρνο, κόμπακτ αυτοκίνητο που θα ξεχώριζε στην ευρωπαϊκή αγορά, συνδυάζοντας τη λειτουργικότητα με τον ελκυστικό σχεδιασμό. Η χαρακτηριστική σχεδίαση του πρώτου Yaris προσέφερε κορυφαίους χώρους στην καμπίνα, ικανοποιώντας και με το παραπάνω τις ανάγκες του μέσου αγοραστή της κατηγορίας.
Η σχέση του ιαπωνικού best-seller με την Ελλάδα δεν περιορίζεται μόνο στον κύριο Κωβό. Το όνομα Yaris προέρχεται από τη λέξη «Χάρις», που αναφέρεται στις Χάριτες της ελληνικής μυθολογίας. Οι Χάριτες ήταν οι θεότητες της ομορφιάς, της γοητείας και της δημιουργικότητας, κι έτσι η Toyota προσαρμοσε τη λέξη Χάρις για να γίνει πιο εύηχη και δυναμική, επιλέγοντας την ονομασία Yaris.
Το όνομα επιλέχθηκε για να αντικατοπτρίζει τη φρεσκάδα, τη χάρη και την πρωτοποριακή σχεδίαση που ήθελε η Toyota να ενσωματώσει στο αυτοκίνητο. Κι εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως το Yaris σχεδιάστηκε με γνώμονα να ταιριάξει τόσο στις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς όσο και σε άλλες αγορές. Οι διακρίσεις για το Toyota Yaris ξεκίνησαν από νωρίς. Ο πρώτος κινητήρας του μικρού της Toyota, ο 1.000άρης VVT-i, κέρδισε το βραβείο «Engine of the Year» το 1999, αποδεικνύοντας έμπρακτα την αφοσίωση της Toyota στην καινοτομία και την αποδοτικότητα. Η δεύτερη γενιά του Yaris λανσαρίστηκε το 2005 και βελτίωσε ακόμα περισσότερο τη φήμη του ως ένα αξιόπιστο και οικονομικό μικρό αυτοκίνητο. Το νέο μοντέλο προσέφερε περισσότερους χώρους, βελτιωμένη ασφάλεια και τεχνολογικές καινοτομίες όπως το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί. Η Toyota διεύρυνε επίσης την γκάμα του Yaris με την προσθήκη ενός πετρελαιοκινητήρα και ενός υβριδικού συνόλου, τεχνολογία για την οποία διακρίνεται η Toyota.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.