Είχε υπάρξει η πεποίθηση ότι η ζήτηση για τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα είχε παρουσιάσει κάμψη το τελευταίο διάστημα. Αυτό ήταν εν μέρει ακριβές, αφού όντως είχε υπάρξει μια μείωση κατά τους χειμερινούς μήνες.
Σύντομα όμως, η αγορά ανέκαμψε και τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα, τόσο τα 100% ηλεκτρικά όσο και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά, συνεχίζουν να έχουν πολύ ισχυρή ζήτηση. Κυρίως στην κινεζική αγορά, τη μεγαλύτερη του πλανήτη, αλλά και στις ΗΠΑ και σε επιμέρους ευρωπαϊκές αγορές. Ως εκ τούτου, τον Σεπτέμβρη που μας πέρασε, οι συνολικές εξηλεκτρισμένες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 30,5% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του περασμένου έτους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, τα μοντέλα που πουλήθηκαν τον περασμένο μήνα και που μπαίνουν στην πρίζα ανήλθαν σε 1,69 εκατομμύρια τεμάχια. Στην Κίνα, αυξήθηκαν κατά 47,9% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2023, φτάνοντας τα 1,12 εκατομμύρια οχήματα. Ενώ στις ΗΠΑ και τον Καναδά κατά 4,3%, με συνολικές πωλήσεις πέριξ των 150.000.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κοιτώντας το γράφημα, παρατηρούμε ότι η μεγαλύτερη διαφοροποίηση αφορά τις ορέξεις της κινεζικής αγοράς. Ο ρυθμός διείσδυσης των BEV και PHEV αυξάνεται ταχύτερα από ό,τι αναμενόταν κι οι πωλήσεις «θα μπορούσαν να σπάνε ρεκόρ κάθε μήνα μέχρι το τέλος του έτους», δήλωσε ο αναλυτής δεδομένων Charles Lester.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γερμανία επανέφερε πρόσφατα το πρόγραμμα επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λιγότερο από ένα χρόνο μετά την παύση του. Όμως, πλέον είναι προσανατολισμένο ξεκάθαρα στην πιο premium γωνιά της ηλεκτρικής αγοράς, ώστε τα κονδύλια να μην απορροφηθούν από την αγορά κινεζικών μοντέλων. Αλλά να ενισχύσουν τους τοπικούς κατασκευαστές.
Την ίδια στιγμή, η Νορβηγία φαίνεται να αδιαφορεί πλήρως για κάθε άλλο σύστημα μετάδοσης κίνησης, εκτός από τα 100% ηλεκτρικά. Τον Σεπτέμβριο, τα EV ξεπέρασαν το 96% των νέων ταξινομήσεων, με τα αμιγώς ηλεκτρικά να έχουν προσπεράσει πλέον τα βενζίνης ως απόλυτο νούμερο.