Μπορεί τις τελευταίες εβδομάδες να έχει σημειωθεί μια μικρή μείωση στη μέση τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα, ωστόσο οι τιμές εξακολουθούν να βρίσκονται στα ύψη και αυτό συμπαρασύρει το φαινόμενο της νοθείας τους.
Απόδειξη για την αυξημένη νοθεία στα καύσιμα στη χώρα μας είναι τα δεκάδες αυτοκίνητα που πηγαίνουν αυτό τον καιρό στα συνεργεία με βλάβες στο σύστημα τροφοδοσίας τους αλλά και στον ίδιο τον κινητήρα, βλάβες που σχετίζονται με νοθεία στη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης.
Οι συχνότερες και δαπανηρές για τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου βλάβες από νοθεία στα καύσιμα εντοπίζονται στα μπεκ ψεκασμού καυσίμου αλλά και στην αντλία βενζίνης ή πετρελαίου, ενώ δεν σπανίζουν πλέον και οι ζημιές που αφορούν στον ίδιο τον κινητήρα.
Η επισκευή μάλιστα των ζημιών που προκαλούνται από τη νοθεία μόνο προσιτή δεν είναι, ειδικά από τη στιγμή που είναι ξαφνική και δεν δεν έχει υπολογιστεί στα πάγια έξοδα του ιδιοκτήτη.
Τα ποσά ξεκινούν από τα 200-300 ευρώ για αλλαγή αντλίας (στους βενζινοκινητήρες) και μπορεί να φτάσει έως περίπου και τα 2.000 ευρώ αν χρειαστεί να γίνουν επισκευές και στο μοτέρ και όχι απλή αντικατάσταση εξαρτήματος.
Ειδικότερα, οι επιτήδειοι που θέλουν να επωφεληθούν οικονομικά από τα νοθευμένα καύσιμα αναμιγνύουν τη βενζίνη ακόμη και με καθαρό νέφτι, ενώ στο diesel κίνησης προσθέτουν βενζίνη.
Ανάλογα με το πόσο νοθευμένο είναι το καύσιμο αλλά και την ποσότητα που εισέρχεται στο ρεζερβουάρ.
Ο οδηγός του αυτοκινήτου μπορεί να καταλάβει τα συμπτώματα της νοθείας -διακοπές και αρρυθμίες στη λειτουργία του μοτέρ- σε ένα χρονικό διάστημα που ξεκινά από τα 15-20 περίπου λεπτά από την ώρα που θα ξεκινήσει να λειτουργεί το μοτέρ έως και την άλλη μέρα, εφόσον το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται.
Η μόνη συμβουλή που μπορεί να δοθεί σε αυτό το σημείο προς τους καταναλωτές είναι να μην επιλέγουν πάντα βενζινάδικο με βάση τη χαμηλότερη τιμή και να εφοδιάζονται από σταθμούς που γνωρίζουν καλά, ώστε να μειώσουν την πιθανότητα νοθείας αλλά και να ξέρουν πού να στραφούν νομικά αν προκύψει κάποια βλάβη στο αυτοκίνητό τους που σχετίζεται με νοθευμένο καύσιμο.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.