
Η Volkswagen βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ σε μια συμφωνία με τους εκπροσώπους των εργαζομένων της, ύστερα από τον μακρύτερο κύκλο διαπραγματεύσεων στην ιστορία της για μισθολογικά και εργασιακά θέματα.
Όπως αναφέρουν πηγές στο πρακτορείο Reuters, οι συνομιλίες, που διαρκούν από τον Σεπτέμβριο, έχουν ως στόχο να αποτρέψουν μαζικές απεργίες και να προωθήσουν περικοπές κόστους, ενώ η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αντιμετωπίζει προκλήσεις από φθηνότερους Κινέζους ανταγωνιστές, περιορισμένη ζήτηση και αργή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Οι διαπραγματεύσεις έφτασαν ήδη στην πέμπτη φάση αυτή την εβδομάδα, με τις συναντήσεις στο Ανόβερο να διαρκούν μέχρι αργά τη νύχτα. Εκπρόσωποι της Volkswagen και του πανίσχυρου συνδικάτου IG Metall κάνουν σύντομα διαλείμματα για ύπνο, ενώ στηρίζονται σε καφέ, λουκάνικα και φρούτα για να συνεχίσουν.
«Πλησιάζουμε σε συμφωνία», δήλωσε πηγή κοντά στις διαπραγματεύσεις, ενώ άλλη πηγή επιβεβαίωσε ότι οι συνομιλίες έχουν σημειώσει πρόοδο. Ωστόσο, μια τρίτη πηγή προειδοποίησε πως υπάρχει ακόμα κίνδυνος αποτυχίας.
Πολιτική πίεση
Η κρίση στην Volkswagen συνοδεύεται από ευρύτερη πολιτική και οικονομική αστάθεια στη Γερμανία, όπου η οικονομική ανάπτυξη παραμένει υποτονική. Την ίδια στιγμή, ο καγκελάριος Olaf Scholz, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, ασκεί πιέσεις στη VW να διατηρήσει τα εργοστάσιά της ανοιχτά.
Στα τέλη Νοεμβρίου, περίπου 100.000 εργαζόμενοι πραγματοποίησαν δύο απεργίες διαμαρτυρίας, τις μεγαλύτερες στην 87χρονη ιστορία της Volkswagen, καταδικάζοντας σχέδια για περικοπές μισθών, μείωση δυναμικότητας και ενδεχόμενο κλείσιμο γερμανικών εργοστασίων. Οι απεργίες κόστισαν στη VW έως και 20 εκατομμύρια ευρώ ημερησίως, σύμφωνα με εκτιμήσεις της UBS.
Οι τρέχουσες συνομιλίες περιλαμβάνουν ένα σενάριο διατήρησης των εργοστασίων ανοιχτών, με αντάλλαγμα την παραίτηση εργαζομένων από μπόνους πληρωμές, όπως ανέφερε το Bloomberg. Σε αντάλλαγμα, η διοίκηση φέρεται να εξετάζει την ανανέωση των συμφωνιών ασφαλείας των θέσεων εργασίας έως το 2030.
Το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων έχει προκαλέσει διαφωνίες εντός του διοικητικού συμβουλίου της VW. Παράλληλα, η μοναδική δομή της εταιρείας, όπου τα συνδικάτα έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν βέτο σε στρατηγικές αποφάσεις, καθυστερεί την οριστικοποίηση οποιασδήποτε συμφωνίας.
Η επόμενη μέρα
Η Volkswagen καλείται να εξοικονομήσει περίπου 4 δισ. ευρώ για να αντιμετωπίσει τη μείωση ζήτησης στην Ευρώπη. Αναλυτές προειδοποιούν πως ένας «χλιαρός» συμβιβασμός, χωρίς κλείσιμο εργοστασίων, ενδέχεται να μην ικανοποιήσει τους επενδυτές.
Η πίεση στους εργαζόμενους παραμένει ισχυρή, αλλά η απειλή νέων απεργιών αποτελεί ισχυρό διαπραγματευτικό όπλο. Ταυτόχρονα, οι μετοχές της VW συνεχίζουν να υποχωρούν, ενώ ο κύριος μέτοχός της, η Porsche, εκτιμά πιθανές ζημιές έως 20 δισ. ευρώ από τη συμμετοχή της στον όμιλο.
Με τη διοίκηση και τα συνδικάτα να αναζητούν λύση, οι επόμενες ημέρες θα είναι καθοριστικές για την πορεία της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.