To VW Polo, ένα αυτοκίνητο που ξεκίνησε το 1975 ως ένας απλός, προσιτός σύντροφος για την καθημερινότητα, εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της VW, έχοντας πουλήσει περισσότερες από 18 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως.
Το Polo γεννήθηκε ως το alter ego του Audi 50 και επί της ουσίας σχεδιάστηκε για να καλύψει την ανάγκη για οικονομικά, πρακτικά και αξιόπιστα αυτοκίνητα μετά την πετρελαϊκή κρίση της δεκαετίας του 1970. H παραγωγή του ξεκίνησε στο εργοστάσιο του Wolfsburg. Η πρώτη γενιά (1975-1981) συνδύαζε μοντέρνο σχεδιασμό, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ευέλικτο χαρακτήρα. Στοιχεία που το κατέστησαν δημοφιλές από τα μικράτα του.
Πρώτη Γενιά, 1975-1981
Το πρώτο Polo είχε μήκος μόλις 3,6 m και ήταν διαθέσιμο σε εκδόσεις χάτσμπακ και κουπέ. Παρότι το βασικό του μοντέλο ήταν εξοπλισμένο με έναν κινητήρα 0.9 λίτρων απόδοσης 40 ίππων (υπήρχαν και εκδόσεις με 60 ίππους), οι επιδόσεις ήταν αξιοπρεπείς για τα δεδομένα της εποχής. Η πρώτη γενιά αποτέλεσε την αρχή μιας μακροχρόνιας, όπως αποδείχτηκε σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ της VW και των καταναλωτών.
Δεύτερη Γενιά, 1981-1994
Η επόμενη γενιά χαρακτηρίστηκε από αύξηση στις διαστάσεις, αλλά και στην επιλογή αμαξώματος. Εισήχθησαν οι εκδόσεις σεντάν (Polo Classic) και στέισον (Polo Variant). Το Polo πλέον απέδιδε έως καο 70 PS, ενώ το μήκος του έφτανε τα 3,76 m. Σημαντική προσθήκη στην γκάμα αποτέλεσε η έκδοση Polo GT G40 που παρουσιάστηκε το 1987. 116 ίπποι, μόλις 805 kg και υπερυμπιεστής έκαναν τη συγκεκριμένη έκδοση να χαρακτηριστεί προπομπός των μελλοντικών Polo GTI.
Τρίτη Γενιά, 1994-2002
Η τρίτη γενιά έφερε σημαντικές βελτιώσεις στην ασφάλεια, καθώς εξοπλιζόταν με αερόσακους και ABS. Γεγονός που του επέτρεψε να γίνει ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα της κατηγορίας με αυτά τα χαρακτηριστικά. Ήταν το πρώτο Polo που απέκτησε διεθνή φήμη ως ένα αυτοκίνητο κατάλληλο για όλους τους τύπους οδηγών, από οικογένειες μέχρι νέους επαγγελματίες. Το 1998 παρουσιάστηκε επίσης η έκδοση GTI
Τέταρτη Γενιά, 2002-2009
Ον σημαντικά μεγαλύτερο σε διαστάσεις (3,89 m) το γερμανικό σουπερμίνι πέρασε στην τέταρτη γενιά του πιο άνετο και ασφαλές από ποτέ. Υδραυλικό τιμόνι, ABS και πλευρικοί αερόσακοι αποτελούσαν πλέον κομμάτι του βασικού εξοπλισμού.
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr