Αυτή η μελέτη που ανατέθηκε από τη βρετανική ΜΚΟ Energy and Climate Intelligence Unit (ECIU), έδειξε ότι η έλλειψη ενημέρωσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελεί ένα πραγματικό και σοβαρό ζήτημα.

Συνολικά, 1.000 οδηγοί αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνη ή ντίζελ) απάντησαν σε δέκα ερωτήσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ερωτήσεις που περιελάμβαναν κυρίως ανακριβείς ή εσφαλμένες πληροφορίες που επαναλαμβάνονται από ορισμένα μέσα ενημέρωσης.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι η παραπληροφόρηση σχετικά με την ηλεκτροκίνηση δεν είναι μύθος. Η πλειονότητα των οδηγών που ερωτήθηκαν (57%) απάντησαν σωστά μόνο σε δύο από τις δέκα ερωτήσεις που τέθηκαν. Το 90% από αυτούς απάντησε σωστά σε λιγότερες από τις μισές ερωτήσεις. Τέλος, το 23% των χρηστών θερμικών αυτοκινήτων που ερωτήθηκαν απάντησαν λάθος σε ολόκληρο το ερωτηματολόγιο.

Αναλυτικότερα, το 62% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιο ακριβή. Μόνο το 14% των Βρετανών ερωτηθέντων ήταν σε θέση να αναγνωρίσει ότι η χρήση ενός ηλεκτρικού είναι λιγότερο δαπανηρή από τη χρήση ενός αντίστοιχου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επίσης, το 41% των οδηγών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων πιστεύει (λανθασμένα*) ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο πιθανό να πιάσουν φωτιά από τα βενζινοκίνητα. Μόνο το 24% των ερωτηθέντων γνώριζε ότι αυτό είναι ψευδές.

Περισσότεροι από τους μισούς των ερωτηθέντων (59%) πιστεύουν ότι το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου «δεν θα μπορεί να αντιμετωπίσει» την ηλεκτροδότηση του στόλου αυτοκινήτων της Βρετανίας.

Μόνο το 20% από αυτούς προσδιόρισε σωστά αυτή τη δήλωση ως «ψευδή». Το National Grid, το αντίστοιχο της ΔΕΗ στο Ηνωμένο Βασίλειο, το είχε ήδη περιγράψει ως «παραμύθι» και διασφαλίζει ότι το δίκτυο θα είναι σε θέση να «αντεπεξέλθει στην άφιξη εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων».Συμπληρωματικά, το 35% των ερωτηθέντων πιστεύει (λανθασμένα, για άλλη μια φορά) ότι οι εκπομπές CO2 ενός ηλεκτρικού σε όλη τη διάρκεια ζωής του δεν είναι χαμηλότερες από εκείνες ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου. Και το 46% των 1.000 ερωτηθέντων αμφισβήτησε ακόμη και τον ισχυρισμό ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι καλύτερα για την ποιότητα του αέρα στις πόλεις από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Εν ολίγοις, απαντήσεις πολύ μακριά από την πραγματικότητα.

Όμως το πρόβλημα δεν είναι εκεί. Ο στόχος της έρευνας/μελέτης δεν ήταν να κουνήσει το δάχτυλο στους οδηγούς αυτοκινήτων με μοτέρ εσωτερικής καύσης. Ή να αποδείξει ότι είναι αδαείς. Η ιδέα ήταν πάνω από όλα να αναδείξει πώς οι ψευδείς πληροφορίες και οι ιδεοληψίες μπορούν να επηρεάσουν την υιοθέτηση των ηλεκτρικών. Μεταξύ των οδηγών που σημείωσαν υψηλότερη βαθμολογία (8/10 ή υψηλότερη), το 64,6% είπε ότι ήθελε το επόμενο αυτοκίνητό τους να είναι ένα ηλεκτρικό. Αυτό είναι λογικό.

Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!