Το VW Golf GTI Clubsport έχει ανανεωθεί και προσφέρει 300 ίππους, 35 περισσότερους από τους 265 του GTI. Ο χρόνος για το 0-100 έχει μειωθεί από τα 5,9” στα 5,6”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει πλέον τα 267 km/h, εφόσον επιλέξετε το πακέτο Race. Χωρίς αμφιβολία, αυτό είναι το ταχύτερο προσθιοκίνητο Golf όλων των εποχών.
Κι όπως συμβαίνει και στην υπόλοιπη γκάμα, στο Golf GTI Clubsport δεν θα προσφέρεται η επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Θα αρκεστείτε στο 7τάχυτο DSG, που στέλνει τη ροπή των 400 Nm στους μπροστινούς τροχούς. Νούμερα όχι και τόσο μακριά από τον μεγάλο ανταγωνιστή, το Honda Civic Type R, που έχει 329 ίππους, φτάνει στα 100 σε 5,4” και δεν σταματά μέχρι να φτάσει τα 275 km/h.
Εκεί όμως που το Golf GTI Clubsport υπόσχεται πολλά είναι στο στήσιμο. Η επίσημη παρουσίαση έγινε στο Nürburgring, στο πλαίσιο του αγώνα των 24 Ωρών. Με τη γερμανική εταιρεία να καμαρώνει ότι η οδική του συμπεριφορά λειάνθηκε στην Πράσινη Κόλαση, με τη βοήθεια του Sven Bohnhorst, δοκιμαστή της Bugatti και μάστερ στο σετάρισμα των αναρτήσεων.
Μικροαλλαγές στις ρυθμίσεις στην ανάρτηση — ΜακΦέρσον μπροστά και τεσσάρων συνδέσμων πίσω — διαφοροποιούν την αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγει. Αν πάντως θέλετε την πλήρη εμπειρία, θα πρέπει να βάλετε το χέρι στην τσέπη για τα έξτρα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ του πακέτου Dynamic Chassis Control (DCC).
Αντίστοιχα, θα κληθείτε να πληρώσετε το κάτι παραπάνω για τις 19άρες που ζυγίζουν 20% λιγότερο από τις στάνταρ 18άρες ζάντες. Το πακέτο Race περιλαμβάνει και την επιλογή εξάτμισης της Akrapovič, ενώ ανεβάζει την τελική ταχύτητα από τα 250 στα 267 km/h.
Προσφέρει επίσης μία επιπλέον λειτουργία οδήγησης, με την ονομασία «Special», η οποία έχει εξελιχθεί στο Nürburgring. Οι οπτικές αναβαθμίσεις θα γνωστοποιούν στους υπόλοιπους ότι τούτο δω δεν είναι ένα ακόμα GTI, αλλά το κορυφαίο Clubsport.