Μετά από 40 χρόνια, η παραγωγή του VW Polo έπαυσε στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Το δημοφιλές μικρό ξεκίνησε να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο στην Παμπλόνα της Ισπανίας, αλλά τώρα θα παράγεται αποκλειστικά στην Kariega της Νότιας Αφρικής.
Εν τω μεταξύ, η ισπανική εγκατάσταση θα υποβληθεί σε ανακαίνιση, μετατοπίζοντας την εστίασή της στη συναρμολόγηση δύο νέων μικρών ηλεκτρικών μοντέλων. Οι πωλήσεις του VW Polo έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια, όπως άλλωστε και πολλών ακόμα σουπερμίνι, αλλά εξακολουθεί να παραμένει ένα σημαντικό μοντέλο για τη γερμανική γκάμα.
Λίγες περισσότερες από 90.000 μονάδες ταξινομήθηκαν τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, αρκετές για να εξασφαλίσει την 8η θέση μεταξύ των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη.
Η συναρμολόγηση του Polo στην Παμπλόνα ολοκληρώθηκε επίσημα τον Ιούλιο, όταν ένα μοντέλο χρώματος «Baby Blue» βγήκε από τις εγκαταστάσεις για τελευταία φορά. Η συνολική παραγωγή στην Ισπανία τα τελευταία 40 χρόνια φτάνει τα αξιοσημείωτα 8,4 εκατομμύρια Polo.
Ωστόσο, ο κόσμος φαίνεται να προτιμά τα ψηλά μοντέλα. Οι πωλήσεις του έχουν ξεπεραστεί από B-SUV όπως το T-Roc και φαίνεται ότι η VW αποφάσισε ότι δεν έχει νόημα να το κατασκευάζει ταυτόχρονα σε δύο εργοστάσια. Θα συνεχίσει την παραγωγή των T-Cross και Taigo στην Παμπλόνα και προχωρά σε αλλαγές στη γραμμή παραγωγής για να υποδεχθεί το ηλεκτρικό της μέλλον. Από το 2026, δύο 100% ηλεκτρικά μικρά SUV θα συναρμολογούνται εκεί, το ένα από τα οποία θα πωλείται από τη VW, ενώ το άλλο θα φέρει τους λογότυπους της Škoda.
Πιθανότατα, το δίδυμο θα χρησιμοποιεί μια κοντύτερη, προσθιοκίνητη έκδοση της γνώριμης πλατφόρμας MEB που χρησιμοποιείται από μια πληθώρα άλλων μοντέλων της VW. Θα ονομάζεται ID.2all και θα βρίσκεται κάτω από το ID.3 στην τρέχουσα γκάμα των Γερμανών.
Μια χάτσμπακ έκδοση του ηλεκτρικού μοντέλου θα προσφέρεται επίσης και θα κατασκευαστεί μαζί με το «αδελφό» CUPRA Raval στο εργοστάσιο της μάρκας στο Μαρτορέλ της Ισπανίας. Εν τω μεταξύ, το μικρό ηλεκτρικό SUV της Škoda θα φέρει το σήμα Epiq κι αναμένεται να ξεκινά από περίπου €25.000.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.